Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Regeringens el-fiasko

klyban skrev 2024-11-25 12:45:52 följande:
    JA, det är intressant tom inte kommer med detta, utan har personer som börjar med att tigga pengar och sen kör konspirationer.
    Tom presenterade en artikel som är skriven av en professor emeritus med omkring 200 publikationer hos Chalmers.

Ni diskuterar vart artikeln ligger som om det skulle ha någon betydelse för artikelns innehåll, författarens trovärdighet, kompetens et cetera.

Folk som inte klarar av att öppna ett paket och diskutera innehållet har bara omslaget att förhålla sig till.

Finns det någon mening med att diskutera omslag med er?
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    klyban skrev 2024-11-25 14:08:58 följande:
    SÅ du inbillar dig det är vad vi pratar om här, så komiskt.
    Padirac skrev 2024-11-25 13:30:44 följande:
    Uven har tidigare kallat misstänkliggörande av publicerande medier för'källkritik'

Nu verkar källkritik betyda någonting annat. 

Men källkritik till skribentens åsikter är inte det jag diskuterat, utan lämpligheten i att sprida länkar till medier som sprider desinformation, alternativa fakta och konspirationsteorier 
    De tror åsikter är källkritik, och sen att de "läser bibeln som fan gör", det är av ett stort ointresse och pga det enda viktiga är att mata agendan.
    Nej, jag vet att det pratas om Epoch Times.

Det säger mer än tillräckligt när ni beter er som att 'källkritik' är någonting som börjar och slutar vid omslaget - vart en artikel har publicerats. 

"Källkritik är kritisk granskning av källmaterial och bedömning av trovärdigheten av påståenden som ges i en informationskälla. Källkritik är en central vetenskaplig metod för att bedöma vilka uppgifter från en uppgiftslämnare som är trovärdiga."

sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-11-25 13:30:44 följande:
    Uven har tidigare kallat misstänkliggörande av publicerande medier för'källkritik'

Nu verkar källkritik betyda någonting annat. 

Men källkritik till skribentens åsikter är inte det jag diskuterat, utan lämpligheten i att sprida länkar till medier som sprider desinformation, alternativa fakta och konspirationsteorier 
    Utan att bemöta innehållet i materialet som var aktuellt?

Du armerar 'lämpligheten'. Ett så tröttsamt beteende att det troligen ensamt kunde ge Donald Trump segern och allt i övrigt jordskredet.

Grundinställningen till 'de andra' kan inte vara kontroll - då blir det aldrig några medmänniskor av dem.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-11-25 14:33:18 följande:
    Åsikter är bara tyckande....
    Per Fahlén har kvalificerade åsikter på sitt område.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-11-25 15:41:40 följande:

Dock så har det berättats om fel och dessa vägras tas in, men försök du igen med killbill och padirac, men såklart då börjar du bara börja prata om annat istället har jag lärt mig.

På samma sätt som vinkraftverksbolage3ns dåliga affärer väldigt snabbt blir en helt annan diskussion.

Padirac skriver ordagrant det här:

Har du sett att jag i det här fallet diskuterat medierna i sig?

KillBill har kommenterat fallet med en enda kommentar:

Det är du som hänvisar till källor som gjort sig kända för att sprida konspirationsteorier.

Du har ingen aning om vad du kommenterar för ingendera har bemött innehållet i artikeln.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-11-25 16:59:26 följande:

Som jag sade, sluta prata om annat och ta detta med vederbörande.
    Men opps, du gav upp pga sakligheten säger något annat.

Nej, det som jag började prata om tänker jag fortsätta att prata om.
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-11-25 17:39:57 följande:
    Det är fantastiskt. Du har väl oxå länkat till dessa tomtemedia utan vidare reflektioner om jag kommer ihåg rätt. 

Om det är som Tom skriver att en del skribenter enbart tas in av tomtemedia så kanske det säger någonting om saken i sig.

Nä. Sluta länka till Sputnik, RT, SwebbTv, epoch times, Samnytt/Avpixlat och andra sk*tmedia FÖR att INTE stödjer dem ekonomiskt och normalisera deras plattformar.

Trumps jordskred var för övrigt ytterligt litet , drygt 1.5 procentenheter om jag sett rätt. En sandlådehink till Trump och hans vänner

Du har säkert rätt i att jag ensamt kunde gett Trump segern, med tanke på att SDs apologeter och vurmare alltid säger att allt ifrågasättande av deras husgudar gör dem och alla andra tvugna att rösta brunt. Om jag kommer ihåg rätt har det förts fram tidigare i dina inlägg Tomte
    Du vet inte hur mycket folk har reflekterat över en artikel utan du inbillar dig att du vet det. Det är sådant som kallas för fördomar.

Om det är som Tom skriver att en del skribenter enbart tas in av tomtemedia så kanske det säger någonting om saken i sig.

Olika politiskt färgade kvällstidningar tar givetvis emot/avstånd från diverse olika skribenter.

Nä. Sluta länka till Sputnik, RT, SwebbTv, epoch times, Samnytt/Avpixlat och andra sk*tmedia FÖR att INTE stödjer dem ekonomiskt och normalisera deras plattformar.

Jag har sällan någon anledning att länka någondera men jag har noterat att de besvärar dig. Vad som normaliseras i fria och demokratiska länder avgörs med öppna samtal - vad försök till censur ger i det samma, skördar vi frukterna av idag.

Trumps jordskred var för övrigt ytterligt litet , drygt 1.5 procentenheter om jag sett rätt. En sandlådehink till Trump och hans vänner

Donald Trump vann valmansrösterna med 312 mot Kamala Harris 226 och Republikanerna har numera majoriteten i samtliga aktuella statsorgan inklusive högsta domstolen. Det går inte att få en större sandlådehink.

Du har säkert rätt i att jag ensamt kunde gett Trump segern, med tanke på att SDs apologeter och vurmare alltid säger att allt ifrågasättande av deras husgudar gör dem och alla andra tvugna att rösta brunt. Om jag kommer ihåg rätt har det förts fram tidigare i dina inlägg

Finns ingen anledning att överdriva. I övrigt har jag röstat på MP, V, PP, C, KD, M och vad det blir i framtiden vet jag ingenting om. Vad jag skulle få för färg saknar betydelse då jag inte går runt och oroar mig över sådant.

• Digestive
    Padirac skrev 2024-11-25 18:16:57 följande:
    Ja, uven har gjort precis detta och kallat det källkritik, fast det enbart handlade om att utan grunder misstänkliggöra mediabolaget. Spekulativa påståenden som grund för det denna kallade 'källkritik' Tomte

Spekulativa påståenden är för övrigt någonting som 'de tre musketörerna' i fråga allt som oftast brukar framföra som belägg för olika konspirationsteorier om 'eliten' , mainstream media och motstånd mot 'de bruna'.  Du känner säkert igen mitt tjat på dina inlägg om att inte använda spekulativa påståenden för att lufta konspirationsteorierna Tomte
    Då leker ni säkert väl ihop och finner nöje i det. Övertygad blir jag dock av bevis.

Du känner säkert igen mitt tjat på dina inlägg om att inte använda spekulativa påståenden för att lufta konspirationsteorierna

Du får specificera så att det går att besvara. Jag vet inte mer om vad du tänker på än vad du vet om övrigas reflektioner på artiklar.
  • Digestive
    Anonym (Nonsens) skrev 2024-11-25 19:20:24 följande:
    Per Fahlén är inte kvalificerad när det rör vindkraft eller global miljö eller klimatforskning. Hans professur i energi och miljö handlar om elanvändning och inomhusmiljö, t.ex. i shoppingcenter. Han har inte koll på global miljö och t.ex. förnekar han att det finns en global uppvärmning. Det är fint att kunna slänga sig med en titel som låter att han kan detta, men det kan han alltså inte.
    Det verkar stämma att han inte har någon vidare akademisk merit att stå på i sådana ämnen (bläddrade igenom hans publikationer).

Hittar dock ingenting om att han skulle förneka någon global uppvärmning utan det jag hittar - har inte sökt runt allt för noga - är hans åsikter om att just vindkraften i sig skulle vara en onödig omställning.

Har du några citat när tillhands där han förnekar den globala uppvärmningen?
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-11-25 19:48:24 följande:
    Jo, jag finner ett visst nöje i att kritisera 'de tre musketörerna' som återkommande hänvisar till spekulativa påståenden som bevis.

Det är djupt beklämmande att det medvetet och reflekterat länkas till media som sprider konspirationsteorier, alternativa fakta och desinformation Död

Den som inte begriper bättre är ju på något plan ursäktad.
    Vad bra att du får skriva av dig.

Det är djupt beklämmande att det medvetet och reflekterat länkas till media som sprider konspirationsteorier, alternativa fakta och desinformation

Det är ingen skillnad mellan Epoch Times och andra politiskt färgade kvällstidningar i sådana frågor. Fokus borde ligga på sak så att det slutligen möjliggör klarhet - se exempelvis inlägget av Anonym (Nonsens) strax högre upp.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko