Regeringens el-fiasko
Här är prislistan:
www.eon.se/content/dam/eon-se/swe-documents/swe-prislista-lag-nord-200101.pdf
138 öre för lägenhet. 125 för hus. Helt sinnessjukt.
Här är prislistan:
www.eon.se/content/dam/eon-se/swe-documents/swe-prislista-lag-nord-200101.pdf
138 öre för lägenhet. 125 för hus. Helt sinnessjukt.
Jag skriver i inlägg #94 att man inte kan byta nätleverantör men genom att byta elleverantör så kan man ofta sänka sin kostnad för el.
I början av tråden var kritiserade du Regeringen för nivån på elpriserna men efter det att jag har visat att elpriserna sjunkit i år gick du över till att kritisera nätavgifterna.
Regeringen har tagit beslut som kommer sänka kostnaden för nätavgifterna men kan du peka på något beslut som har ökat kostnaden för nätavgiften i norra Sverige där du bor? Vad menar du att politikerna borde göra? Förstatliga elnäten eller vad?
Jag försöker inte missförstå jag försöker förstå vad du vill ha sagt.
Du började den här tråden med att vara kritisk till att elpriset var högt en enskild dag. och när du fick konkreta bevis på att elpriset har sjunkit i år så gick du över till att vara kritisk till nätavgifterna.
Om vi nu ska prata nätavgifterna så har regeringen tagit beslut som kommer att sänka nätavgifterna Källa: https://www.svd.se/eljattar-tvingas-kapa-natavgifter
Du pratar om att det är regeringens dåliga politik som resulterat i höga nätavgifter.
Kan du nämna några beslut som resulterat i att nätavgifterna ökat? Vad tycker du att regeringen borde göra för att sänka nätavgifterna? Vill du i likhet med Vänsterpartiet återreglera och förstatliga elnäten eller vad är det för politisk som du förordar?
Blev det jobbigt att diskutera nätavgifter? Är det därför du återigen vill flytta fokus och diskutera kostnaden för själva elen? Jag diskuterar gärna kostnaden för elen men först bör du svara på de frågor som du lämnat obesvarade:
Nämna några regeringsbeslut som resulterat i att nätavgifterna ökat (som du vet har jag presenterat beslut som gjort att nätavgifterna sänkts). Eftersom du är så kritisk borde du också kunna ge exempel å vad regeringen borde göra för att sänka nätavgifterna. Vill du i likhet med Vänsterpartiet återreglera och förstatliga elnäten eller vad är det för politik som du förordar?