Padirac skrev 2022-01-17 17:08:25 följande:
Appropå din sidfot/signatur - som inte kommer med i citat 'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
Nu är det ju inte så att statsministern anlitat illegal invandrare för hemstädning - det är städfirman som anlitat personal som är illegal invandrare.
Jag vet inte om du förstår skillnaden - eller om det är ett av de vanliga försöken till brunpropaganda och lögner
Berätta gärna om det är en lögn du medvetet sprider eller om du helt enkelt inte förstår skillnaden
Nja, det är nog du som sprider lögnen. Om jag blundar så är jag inte ansvarig.
Det är en erkänt smutsig bransch, trots namnet. Som fd finansminister måste hon ju ändå känna till det.
Det är hur enkelt som helst att upptäcka. Vanligt inom byggbranschen också. Kolla på allabolag. Firman omsätter massor men har 1-3 anställda. Varningsklocka.... Då finns det en UE med någon som gör jobbet. Hur har dom det?
På min egen firma så bjöd jag städerskan på kaffe och frågade henne om hennes arbetsvillkor. För att försäkra mig om att det gick schyst till. Jag vill inte gynna dom ohederliga.
Då är jag ändå rå-kapitalist som tycker att staten ska ha så lite som möjligt att göra i våra plånböcker eftersom dom hanterar pengar dåligt.
Kan tycka att någon som går till val på rättvisa villkor borde vara extra noga att den egna personalen har rimliga villkor. Går inte att skylla ifrån sig som hon gör.