Regeringens el-fiasko
I vissa fall är det också uppenbart att det inte är av en slump som just den personen är på plats och blir intervjuad, även om man vill ge det intrycket.
Hoppsan!
www.svt.se/nyheter/inrikes/nytt-rekord-for-svensk-elexport-2024
Förra året slog svensk elexport nytt rekord ? aldrig tidigare har vi sålt så mycket el till våra grannländer. Elexporten 2024 motsvarade all el från fyra kärnkraftverk, och det var ökad utbyggnad av vindkraften som var främsta förklaringen.
Märkligt hur diskussionen kan komma att handla mer om vem som säger något snarare än vad de säger.
....
Är du ens emot kärnkraft?
Du ska inte fråga någon med agenda den saken är klar, för de använder ju den att om man är saklig om kärnkraftens problem att man per definition är emot kärnkraften.
Och de agerar som att kärnkraften är totalt ofelbar, de har till och med en symbolisk kaffekopp med hur lite restavfall kärnkraften ger och fast att den kaffekoppen kan döda flera miljoner.
Och vi sakliga vi ser även problem med andra energier, då de alla har sina problem, men här med vindkraften så blir det löjligt och med alla dessa lögner och desinformationer de kör om och om igen och aldrig accepterar fakta som berättar att dom återgett något fel.
Själv är jag för alla energikällor, dock tycker jag det är ett sjukt dåligt beslut att bygga 6 reaktorer och med tanke på att vi ser ett generationsskifte på kärnkraftverken till mer effektiva reaktorer.
Bättre bygga färre nu och sen bygga de nyare sen.
Men såklart vi har en del pinsamma saker, som tex 40årig skatt(Av de som ALLTID sagt att skatt är dåligt.) och GIGANTISKA subventioner(Och även här av de som ALLTID sagt att subventioner är dåligt.)
Och de sagt att elpriserna ska sänkas, men vindkraften får inte sänka elpriserna, för då är det helt plötsligt dåligt.
Och ett kvartal i närtid producerade vindkraften mer energi än kärnkraften, och det vill dom inte veta av = Dom i högern vill höja elpriserna.
För det är ju den ENDA slutsatsen man kan göra.
Gillar att dom bekräftar dig med alla dessa tummarna ned, för vi har med att göra såna som inte tål sin värld slås samman med saklighet och fakta.
Desto mer tummar ned har jag märkt att det innebär att att de är arga någon kommer med fakta som berättar de har fel.
Och det verkar de inte tåla