Regeringens el-fiasko
Min nya idol!
sverigesradio.se/artikel/thomas-vagras-betala-ut-elstodet-ar-fly-forbannad-de-far-reda-ut-soppan
Min nya idol!
sverigesradio.se/artikel/thomas-vagras-betala-ut-elstodet-ar-fly-forbannad-de-far-reda-ut-soppan
Min nya idol!
Nu efter valet gör Kristersson som Ebba och vänder kappan..
Du svamlar som vanligt. Det är Socialdemokratiska regeringar som har tagit beslut om och byggt samtliga svenska kärnreaktorer. Socialdemokraterna är inte heller emot ny kärnkraft (tog beslut 2016 om att nya reaktorer får byggas).
Att det inte byggs nya reaktorer i ?Sverige beror på svalt intresse från marknaden och det beror i sin tur på att de senaste karkraftsverksprojekten i världen blivit så extremt dyra att kärnkraften har haft svårt att vara konkurrera med billigare el från vatten-, vind- och solenergi.
Socialdemokraterna har inte stängt någon kärnkraft, det är fake news som du sprider här på Familjeliv. Dessutom är den främsta orsaken till de höga elpriserna Putins Krig i Ukraina. Genom att sprida desinformation om att de höga elpriserna beror på svensk politik gör du dig till Vladimir Putins "nyttiga idiot".
PS. Om du inte förstår dig på begreppet "nyttig idiot" kommer här en förklaring:
sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot
Sverige behöver en ny energiminister.
www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Q7a0gQ/ebba-buschs-tid-i-regeringen-har-kantats-av-misslyckanden