Inlägg från: Anonym (Olle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olle)

Regeringens el-fiasko

KillBill skrev 2024-11-20 12:17:01 följande:

Jojo, SD och regeringspartierna M/KD/L  lovade att sänka skatten på el men nu höjs fastighetsskatten för energiproducenterna med 600 %. Du och jag får betala kalaset.. 

Sverige behöver en ny regering!

Läs: www.expressen.se/ledare/regeringen-har-klantat-sig-och-du-far-betala/

Det där beror på indexreglerande skatter som sossarna införde.

så tyvärr har du fel som vanligt

• Anonym (Olle)
    klyban skrev 2024-12-01 14:17:50 följande:

Vad är hyckleriet och fakta berättar att epoch är skräp sida som källa pga desinformation, konspirationer och pseudovetenskap.
    Och kvällspressen och ingen av dom ger konspirationer.

Så vad är hyckleriet, för tror vi nu nått kärnpunkten då du vägrar berätta detta mer detaljerat och med all fakta med.

Och vad ska vi göra med skräp som konspirationer och varför inbillar du dig att de har en plats i en fakta baserad tråd som denna?

Tom Araya skrev 2024-12-01 06:23:59 följande:

I den här videon får du se och höra varför det finns stora skäl till att ifrågasätta etablissemanget, inklusive etablerade media.

En del av innehållet är även relaterat till trådens huvudsakliga ämne.

Northvolts krasch avslöjar den GRÖNA FANTASIEKONOMIN

Batterijätten Northvolt har gjort konkurs med miljarder i skulder ? och nu tvistar alla om vad som gått fel. Varför gick det så långt innan någon slog larm? Hur ser egentligen stödet för de gröna satsningarna ut? Och vad händer med en marknad som sätter politisk styrning framför fri konkurrens? Dessa frågor tar jag upp i veckans video om ?NORTHVOLTS GRÖNA DUNSTER?.

Vad har detta med något och göra ens?
    För det förstaget har ju precis ingenting med energin och elen i Sverige och göra.

Och företaget är ett klassiskt exempel på hur de överskattade sin produkt och överinvesterade i den.
    Och när man hör dig säga etablissemanget, så inser jag att det inte är ditt ord, utan ett ord som talepunkt och pga man inte vill veta av fakta.

Och sen en annan sak vi vet, det är ny teknik får hjälp rätt ofta i någon nivå, och en del företag som försöker når inte ända fram och kollapsar.
    Men vad är argumentet för något med ämnet och göra är en mer intressant fråga, jag gissar på att du inte ens vet själv.

Måste ju säga att man får en leende på läppar när vänstern är så korkade att de går rovdjurskapitalisterna ärende 

I Norge kan man inte spåra ägarna till över 50% av vindkraftsbolagen 
    Spåren försvinner i skatteparadisen 
    De betalar NOLL skatt och får sin verksamhet finserade genom skattepengar 

Måste ju säga att det är ett smart upplägg även om det givetvis borde vara förbjudet att hantera skattepengarna så.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko