Inlägg från: mari123 |Visa alla inlägg
  • mari123

Regeringens el-fiasko

Jag tycker det är extra oroande med en elkris redan nu då de flesta ÄNNU inte kör elbil. Det är ju dit vi är på väg och hur ska elen räcka den dag när alla kör leksaksbil med batteri?....Ser framför mig Lorry-sketchen med "uppfinnaren"......."-Tänkte inte på de.......Hejdå"!

• mari123

Höga priser på El och drivmedel men kommer det betyda att svenska folket röstar för ngn annan typ av regering än den sittande? Inte då....det blir ingen ändring efter valet och MP kommer tillbaka med stormsteg helt oväntat! Who could have seen that coming? säger man i höst. JAG!

• mari123

Hur som haver och vem det än är som styr i realiteten(!)  så är det ju svensken som betalar notan som ska reagera? Tycker hen att det är hyfsat okej med elpriserna så är det ju inga problem? S kommer fortsätta styra efter valet i höst och "mysgnäll" är ju mänskligt ?

• mari123
    KillBill skrev 2022-06-11 14:43:29 följande:
    När moderatpolitiker, i en situation där vi behöver mer energi,  utnyttjar sitt veto och säger nej till havsbaserad vindkraft trots att den är placerad 5,5 mil ute i havet och inte syns ifrån land då förstår man att något behöver ändras..
    Vilken tur då att S kommer regera efter valet i höst. DE kan lösa "energikrisen"! Mycket gnäll.
  • mari123
    Flash Gordon skrev 2022-06-11 16:10:22 följande:
    Och av spanjorer. ALLA vill delta. Gratis pengar att hämta från den svenska regimen. 

Smälla upp hela horisonten full av vindkraftverk som står och blinkar hela nätterna. På svenska skattebetalares bekostnad. Varsågoda kära utländska riskkapitalbolag. Ta för er!

Problemet är att lagstiftning och planering inte hängt med i teknikutvecklingen. Kommuners vindkraftsplaner är 10+ år gamla, från när verken va kanske 80-100 meter höga. Idag är de 300-350 meter höga och snart planeras verk med 400+ meter höjd.

Dagens verk, högre än Eiffeltornet syns över horisonten på sju mil avstånd. Klart det blir fler som drabbas då.

.
    Vindkraft är tekniskt en återvändsgränd. Den duger till att ge el på marginalen. I botten behövs minst 80% reglerbar baskraft.
    Vad RÖSTAR svenska folket för är frågan då vi lever i en demokrati...*typ*. Ja inte för kärnkraft utan man vill ha S! Vindsnurror överallt..........eller ja inte där man SJÄLV bor men det är ju självklart?
  • mari123

Hörde en reporter fråga PÅ FULLT ALLVAR(?) om de höga elpriserna även skulle drabba elbilar!!?? Liksom "miljövänliga" elbilar som är byggda av naturmaterial *typ* och som ändå drivs av EL! Drabbas dom också?.......rest my case.

• mari123

OT? men tycker vi norrlänningar synd om sörlänningarna som skorrar på R? NÄ inte ett dugg. Betala! 

• mari123

Jo men det är skillnad på "kärnkraft" och "kärnkraft"! När SD för det på tal är det hitlerjugend som talar!

• mari123

Idag kan jag tänka att det är ett VANSINNE med bostäder som är eluppvärmda! Vet inte hur vanliga de är men de är inte ovanliga och att bo i en dylik i södra Sverige numer måste vara en mardröm(?). Tänker också att det är lite tveksamt att vi alla ska köra elbil inom en snar framtid. Få kommer ha råd med bilen och ännu färre att ladda den och så går vi Amish! HÄRLIGT!

• mari123

Kommer vi PGA detta "fiasko"? få se en ny regering efter valet i höst? Jag är skeptisk och tror vi får en fortsatt sosseregering och MP gör en återhämtning från dåliga siffror! FOLKET väljer och det får man ta till sig. Demokrati heter det.

Svar på tråden Regeringens el-fiasko