Inga ägg befruktade vid ivf
Hallå där. Hoppar med här.Har inte så pigga äggstockar längre och hamnar nog i menopaus om få år. Gjorde ivf första gången nu i februari. 5 ägg. En 3-dagars som jag fick tillbaka förra veckan och 1 som klarade sig till frysen.
Har testdag på tisdag och funderar på om jag ska använda frysägget direkt eller köra en runda till.
OM det hamnar i frysen så kommer vi låta det ligga där och istället starta en ny omgång, sparar ev frysta till sista omgången är vår plan. Vi får ju byta ett fullt mot två frys, men det förutsätter ju att vi har mer än 1 i frysen, annars kanske vi väljer det enda frysta som ett sista löst försök utöver de 3 vi köpt.
Funderar på att be om ICSI nästa gång, med chans att fler kanske blir befruktade i så fall.
Nu är jag på ruvardag 3, tänker positiva tankar och tar det lugnt. Tillåter mig känna glädje tills motsatsen bevisas. Ska testa ruvardag 10 är planen, då är jag dagen före min egen beräknade mens, vill hellre veta och i så fall vara inställd på blod om det är negativt än att få blod innan testdagen ...