Vad driver er stadsbor?
Det är fantastiskt att bo i Stockholms kommun. Nära till allt, stort utbud av cafe/restauranger/shoppingcentrum/affärer/nöjesställen/biografer/kultur, bra kollektivtrafik, när artister kommer till Sverige är det oftast just hit de har sina konserter, Stockholm är vackert, sköna människor, bra klubbliv, bra skolor, det finns allt man behöver, det finns både bullrande stadsliv och stillsamt friluftsliv, bättre/större utbud av jobb, jag kan beställa hem mat(både från restauranger och matbutiker) från ett enormt utbud och får det snabbt, större frihet då du inte måste ha en bil för att ta dig längre än den lokala matbutiken. För att vara en storstad och huvudstad är Stockholm även relativt lugnt och rent.
Jag har fyra minuter till Ica, Coop, banker, frisörer, gym, körskola, sju olika restauranger, tunnelbanestation, systembolaget, vårdcentral, kiosker, cafe, blombutik och lite till. Sex minuter bort har jag ett stort vackert skogsområde. På 10 minuter är jag på drottninggatan. Fem minuter bort finns bowling och simhall. Vad jag än vill göra kan jag göra och förmodligen ligger det nära. Skulle jag ge upp detta bara för att det finns mycket människor här? Gud nej. Stockholm i mitt hjärta.
Mindre städer kan vara mysiga att kolla runt i under några dagar på semester men man blir snabbt uttråkad och jag skulle aldrig vilja bo i någon av dessa.
Tror inte jag känner någon i Stockholm som pendlar två timmar med bil varje dag. Vet inte ens hur det skulle gå till. Kanske om du bor och jobbar på komplett motsatta delar av staden så långt ifrån varann man kan komma..