Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Vad driver er stadsbor?

Att bo i centrum och kunna gå till alla former av nöjen är rätt trevligt.

Aldrig mer behöva parkera bil eller avstå en öl på AW med jobbet för att man har bilen med sig, eller behöva betala taxi hem. Kort gångavstånd till stationen, banken, gymmet, stadion, stranden, alla bra restauranger.

Har tio minuter till jobbet med bil och det är precis lagom. Jag cyklar inte för att jag

a) inte vill
    b) hatar att lägga extra tid på transport i onödan
    c) ogillar att frysa, kånka på saker och vara svettig när jag kommer till jobbet 
    c) får så många fler sjuktillfällen per år när jag åker buss eller tåg att det är rätt dyrt för mig att åka kollektivt
    d) inser att vägen dit bitvis är sådan att jag skulle riskera livet på cykel i rusningstid.
    e) blir stressad av att behöva passa tider varje morgon då min hälsa kräver lite mjukstart
    f) alltid får ont i fogarna inom en kvart av att cykla efter att jag fött barn och det går aldrig över.
    g) älskar friheten i att bara kunna dra iväg när jag vill, äta lunch ute, åka och shoppa i en annan stad efter jobbet eller hälsa på någon.
    h) parkerar gratis både hemma och på jobbet.

Utan bil är livet bara träligt, tycker jag. Lycka är att köra från jobbet kl. 16.45 och redan ha bärgat dagens färska fisk i fiskaffären kl 17.05. Sen är det soffan tills matdags.

Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden Vad driver er stadsbor?