• EnAnonumius

När är Teknikerrnas kaferast slut?

Jo vet att rubriken är lite provocerande, men det är meningen också.

Det jag undra över är när skall teknikerna fixa segheten med siten.

Folk startar inlägg m segheten och det blir diskussioner kring detta så kommer en "snäll" forumsvärd och lägger en post om att "teknikerna har detta på högsta prioritet". Så går det ett tag inget händer så kommer ny post om segheten på FL och en "snäll"  forumsvärd lägger en post till slut om "teknikerna har detta på högsta prioritet".
    Så håller det på så o igen...

Det som är just det absolut märkligaste är att denna seghet som har  funnits i några år nu borde ju har blivit fixad för längesedan.  Varför har inte teknikerna fixat detta när segheten har varit i några år nu och bli värre och värre?
    Jag anser att det är på sin plats att teknikerna själva svarar och förklara detta. Inte någon forumsvärd som kommer med den sega uttjatade tröttsamma  brasklappen"teknikerna har detta på högsta prioritet".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-11-19 23:40
    Edit:
    Kafferast skall det vara och inte Kaferast, rubriken..
  • Svar på tråden När är Teknikerrnas kaferast slut?
  • EnAnonumius
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-20 14:15:20 följande:

Jag vet att de jobbar för fullt. Jag har upplevt sajten som mindre seg ett par dagar nu. Är det någon speciell tidpunkt som du upplever det som segare?

Tack för att du väljer att ignorera min önskan. Obestämd
    Jag önskade svar från en tekniker. Du är en forumsvärd och 
    "Jag vet att de jobbar för fullt med det", är just samma innehåll och mening som "högst prioritet",  så jag tackar för att du ger ett tröttsamt segt brasklapp svar. 

För att svar på din fråga, nej det är inte några "speciella tidpunkter" utan det sker när som under dygnen..

Jag har  en fråga till dig, dkulle varaa taccksam om du svarde på det faktssk innehållet i frågan..

Då denna seghet på familjeliv har funnits i några år, och det är många medlemmar soom har sagt till om detta. Och då med tanke på att OLIKA froumsvärdar hävdar att "teknikerna har det på högsta prioritet" (alt jobbar för fullt med det) så borde det ju vart fixt för länge sedan. Så det är rimligt att fråga: Vad teknikerna gjort under dessa år?
  • EnAnonumius

Fully loaded time: 7,5s
    Fri, Nov 20, 2020 2:18 PM -0800

• EnAnonumius
    Xlr8 skrev 2020-11-23 00:05:44 följande:
    Nej ni ska absolut inte bli bort skrämda men vad ni tycker, tänker, känner och upplever är lika ointressant i denna diskussion som om ni tycker, tror, känner och upplever att vaccination har givit erat barn autism.

Det finns sätt att ta fram vettig statistik, så lämna Subjektivitet utanför denna tråd om ni vill hjälpa till.
    Nu sätter jag ned foten här..  Det är faktiskt min tråd och du har fått det om bakfoten om vad tråden handlar om.
    Att hålla på att  posta en massa prestanda resultat från GTmetrix är irrelevant för min tråd faktiskt då den handlar om att segheten varit i några år och hur man blir bemött av FL kring detta och att teknikerna har lyst med sin frånvaro med att fixa problemet under dessa år.
    Läs trådstarten IGEN och fundera en smula. Jag ser att Flygrl har summerat upp det perfekt åt dig.

Men eftersom du vill så gärna tjata om det tekniska, och framstå som "kunnig" så kan du förklara denna, jag skall köra med två exempel.. Vi har två forum, den ena kallar vi för Forum A och den anda för Forum B..

Forum A
    får "fully load time" på 5,4 sek enligt GTmetrix
    Så skall man då posta ett inlägg och det tar c:a 12 minuter

Ofta så kommer felmeddelande med som
    * Error 524
    * CTR token
    * Du får vänta i 30 sekunder innan du postar igen (fast man BARA har postat en gång.)
    * ganska ofta bara en blank sida

Forum B
    får "fully load time" på7,7sek enligt GTmetrix
    Posta inlägg: 9 sek..
    Inga felmeddelande kommer.

Hur förklara du detta?
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2020-11-23 08:13:13 följande:
    Nu sätter jag ned foten här..  Det är faktiskt min tråd och du har fått det om bakfoten om vad tråden handlar om.
    Att hålla på att  posta en massa prestanda resultat från GTmetrix är irrelevant för min tråd faktiskt då den handlar om att segheten varit i några år och hur man blir bemött av FL kring detta och att teknikerna har lyst med sin frånvaro med att fixa problemet under dessa år.
    Läs trådstarten IGEN och fundera en smula. Jag ser att Flygrl har summerat upp det perfekt åt dig.

Men eftersom du vill så gärna tjata om det tekniska, och framstå som "kunnig" så kan du förklara denna, jag skall köra med två exempel.. Vi har två forum, den ena kallar vi för Forum A och den anda för Forum B..

Forum A
    Så skall man då posta ett inlägg och det tar c:a 12 minuter

* Error 524
    * CTR token
    * Du får vänta i 30 sekunder innan du postar igen (fast man BARA har postat en gång.)

Forum B

Hur förklara du detta?
    Det skulle stå "CSRF token is invalid" och INTE
    "CTR token"
  • EnAnonumius
    LasseBD skrev 2020-11-23 15:33:43 följande:
    Nej mätningen görs ju oinloggad så det blir säkert skillnad då all användardata ska laddas.
    Som jag skrev i post #28
    Forum A
    Så skall man då posta ett inlägg och det tar c:a 12+ minuter väldigt ofta

* Error 524
    * CSR token is invalid (se rättning post #30)

Forum B

Jag kan avslöja att Forum A är familjeliv, och Forum B är ett forum jag är på mycket ofta och diskuterar på..

GT metrrix tar inte med om detta heller:

* Error 524
    * CSR token is invalid (se rättning post #30)
    * Du får vänta i 30 sekunder innan du postar igen (fast man BARA har försökt att postat en gång.)

Som sagt GTmetrix jobbar ju bara not olika forum (om man testar dem) som oinloggad. Så det blir ju knappast (helt) tillförlitligt med att posta sådana resultat som Xlr8 föreslår heller. Det är ju som inloggad som de värsta problemen är.
  • EnAnonumius
    LasseBD skrev 2020-11-23 18:00:55 följande:
    Nej så är det säkert. Men det är ju vårt enda alternativ för att utvärdera sajtens prestanda just nu. Fl tekniker kan ju också använda den som stöd i förbättringsarbetet då de får direkt förslag på åtgärder.

Vad hamnar det andra forumet du är på i largest content paint? Och hur klassificeras det forumet enligt bokstavsbetyget?
    Nej inte "enda", man kan ju även posta felmeddelandena man får också.. Jag lade in några av dem i texten "Forum A"

Det andra forumet klassificerades enligt bokstavsbetyget "D"
    medan familjeliv fick "F".. Large content paint" minns jag inte...

Svar på tråden När är Teknikerrnas kaferast slut?