När är Teknikerrnas kaferast slut?
Tur dom inte är Ingenjörer.
Vi är smarta nog att se till att vi har kaffe rast 24/7
:D
Tur dom inte är Ingenjörer.
Vi är smarta nog att se till att vi har kaffe rast 24/7
:D
Det är ju lika segt jämt och har vart så i många år. Blir aldrig nån förändring trots det heter att ?det jobbas för fullt? och ?har högsta prio?. Vi användare märker aldrig att nåt händer. Kan du förstå att vi blir otroligt frustrerade och att en del väljer att lämna FL för gott?
Hehe, nu skojar du väl? Det är väl alltid segt. Jag har varit med i flera år och det har alltid varit så. Ibland när man ska in på sidan tar det så lång tid att till slut får jag felmeddelande och kommer inte in.
Jag har inga som helst problem med några andra siter.
Tack för att du väljer att ignorera min önskan.
Jag önskade svar från en tekniker. Du är en forumsvärd och
"Jag vet att de jobbar för fullt med det", är just samma innehåll och mening som "högst prioritet", så jag tackar för att du ger ett tröttsamt segt brasklapp svar.
För att svar på din fråga, nej det är inte några "speciella tidpunkter" utan det sker när som under dygnen..
Jag har en fråga till dig, dkulle varaa taccksam om du svarde på det faktssk innehållet i frågan..
Då denna seghet på familjeliv har funnits i några år, och det är många medlemmar soom har sagt till om detta. Och då med tanke på att OLIKA froumsvärdar hävdar att "teknikerna har det på högsta prioritet" (alt jobbar för fullt med det) så borde det ju vart fixt för länge sedan. Så det är rimligt att fråga: Vad teknikerna gjort under dessa år?
Fully loaded time: 7,5s
Fri, Nov 20, 2020 2:18 PM -0800
det är som en speed test på hemsidan. bara fylla i önskad sida tex www.familjeliv.se .
sen kollar den hur snabbt sidan laddar, fördelen med en sån här tjänst är att samma utrustning testar varje gång. jag har troligen snabbare utrustning och internet än du har. tester på annat sätt är värdelösa.
att det tar längre tid för dig är att du troligen har betydligt sämre utrustning och internet. för du har nog in två siffriga gigabit hastigheter utan flaskhalsar i hårdvaran?
Testsidor i all ära, men det är ju hur det fungerar i praktiken som är det viktiga. Jag, och många andra jag läst om här, har samma problem: andra webbsidor funkar bra, men FL tar ofta jättelång tid på sig, och ibland får man felmeddelande för att det tar för lång tid. När jag är på FL har jag alltid mobilen bredvid, så jag kan kolla på FB eller spela något spel medan jag väntar på att sidorna ska laddas. När man laddar ett inlägg/svar tar det också jättelång tid, så därför blir det många dubbelposter (eller fler) när folk trycket flera gånger på "skicka svar" för att inget händer.
Jo, jag gjorde ju ett sånt test som jag redovisade i förra inlägget och va jag kan se va våra laddningstider ungefär samma, 8,2 och 7,7 s för dig, 8,4 s för mig. Jag har ComHem 200/10 och det är väl inget värsting-bredband förstås. Men precis som för Kodia och Tow2Mater tar det ju i praktiken oftast mycket längre än så ladda sidor här på FL, ofta uppåt 1 minut eller mer. Varför syns inte det i Gtmetrix-testet?
Så är det för mig med bara att jag slutat klicka 100 gånger på Skicka svar för jag vet det bara resulterar i massa likadana poster. Även såna som du och jag som inte är ingenjörer kan bidra i ämnet så hoppas du inte skrämts bort.