6 och 12, vem ska ha största rummet?
Använd krona eller klave. Ni kan också göra så att barnen får byta rum efter ett par år.
Använd krona eller klave. Ni kan också göra så att barnen får byta rum efter ett par år.
2,5 kvm är verkligen inte mycket skillnad... Ska man ha gäster på rummet kan de klara sig utan den biten.
Problemet är inte rummen, utan att de önskar sig så stora saker. Ett mindre dockhus får såklart plats, men inte ett sånt som önskas. Alla har inte möjlighet att köpa det ultimata drömhuset direkt och vi är jätteglada för att vi äntligen kunnat köpa hus öht.
Jag som vuxen bestämmer, punkt slut.
Utgår från vad JAG vill ska vara i mitt hushåll. Visst, tonåringar vill ha sin yta MEN jag vill inte att de spenderar all sin tid där men är förståligt när de vill prata kärlekar med mera med sina vänner.
Min äldsta får sitt rum med med krav. Ex. vill ha öppen dörr vissa tider, läxläsning och sånt. När jag är hemma från arbetet vill jag se mina barn i ögonen och umgås lite, läser alltid läxorna med dem. Jag är smart själv så förstår deras läxor på hög nivå.
Mina barn får inte ha stora rum. De ska ha 'små' rum. En sång räcker och skrivbord UTAN dator. Godkänner inte att de blir stressade eller störa på sina rum, där ska de sova. Möjligtvis läsa. Skrivbordet är för om de vill ha läxläsning där, annars har de det med mig och pappa på kontoret. De har sin arbetsplats.
Barn och tonåringar är så stressade idag, jag vill inte de ska få kaos med all stress. Deras rum ska vara deras fristad. Liksom att vi har ett rum för social tillvaro med pingis. Där får barnen vara ostörda. Mitt hem, mina regler för vad jag tror är bäst.