Inlägg från: Anonym (hoppfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hoppfull)

BF Augusti 2021

Milie skrev 2021-01-06 21:23:46 följande:

Jag brukar inte frysa så kollegerna kollar lite konstigt när jag tar på mig tre lager arbetskläder, hehe. Går illamåendet över snabbt? Det är lustigt hur det kan vara så olika. Jag minns inte exakt hur det var med de andra. Får för mig att jag blev illamående kring vecka 7-8. Nu kom det några dagar efter pluset, alltså 4+nånting. Det plus att jag hade växtvärk just ibörjan gör mig liiite orolig för tvillingar. Jag får se hur det ser ut 19 januari då jag ska ha mitt första ultraljud i samband med NIPT.

Här skulle det va tvärt om, de få gånger jag varit varm har de undrat hehe.

Snabbt å snabbt men kan sitta i nån timme å komma lite olika många gånger över dagen. Växtvärk har jag alltid men hade mycket värre nu än sist vill jag minnas. Är lite rädd för tvillingar själv för jag har många i släkten på både mammas och pappas sida. Min svärmor berättade att hon mådde mer och mer illa för varje barn.

Å den 19 är inte långt borta nu! Jag ska göra ett ul privat den 26/1. Kommer va 10+6 då.
  • Anonym (hoppfull)
    Mochi1 skrev 2021-01-08 16:09:26 följande:

VUL idag. Jag fick äntligen se en liten bebis som som gjorde lite gympa och ett litet tickande hjärta. Så lättad, började gråta där i gynstolen. Hoppas bebis fortsätter växa som den ska, KUB som två veckor. Hoppas att allt ser bra ut då med. 

Detta med att vara gravid, all glädje kommer tillsammans med en stor dos av oro också. Ska i alla fall berätta för min föräldrar om graviditeten idag! <3

Så härligt <3 vilken vecka är du i nu?
  • Anonym (hoppfull)
    Perssonlund skrev 2021-01-08 23:22:32 följande:

Jag fick en riklig blödning ikväll... efter samlag. Vet inte riktigt vad man ska tänka... Eftersom jag inte hade någon smärta så ville dom inte att jag skulle in och tyckte jag kunde avvakta och ringa till min bm på måndag...

Sån bergochdalbana av känslor... man försöker tänka positivt men ändå kan man inte sluta tänka negativt...

Hoppas att d går bra för er andra iaf :)

Livmodertappen kan ju va extra känslig för stötar och så och det är inte helt ovanligt att det kommer en blödning efter sex. Men den ska inte hålla på länge eller vara stor.

Hoppas den avtagit!
  • Anonym (hoppfull)
    Perssonlund skrev 2021-01-09 09:58:50 följande:

Dom trodde att det kunde vara ett blodkärl som spruckit... men d kan också vara tecken på missfall men också en blödning bara som en del får.... blir alldeles snurrig av alla funderingar... tycker väl ändå att någon kanske bara hade kunnat kolla så man vet hur man kan tänka.... men jag har inte ont... sjukt illamående fortfarande och ömma bröst och det tyckte som va ett gott tecken (sen vet inte jag hur fort d avtar annars).... Jag hade bara den blödningen... inget mer. Eller ja pyttelite idag som verkar blivit kvar från igår (d handlar om någon pyttedroppe)

När jag fick mf så blev det en riklig blödning som höll i sig som en mens ungefär fast kraftigare. Varje gång jag gick på toa bara rann det ur mig. Så att din blödning verkar ha upphört är ju positivt! Om du pratar med din bm på måndag kanske hen kan hjälpa dig boka ett ul för att kolla allt?
  • Anonym (hoppfull)
    Mochi1 skrev 2021-01-09 13:04:01 följande:

v 10+0 idag! 

Aha, trodde inte att man gjorde vul efter 9+6 längre? Kanske är olika då. Jag får nog ringa och kolla med stället vi ska till för tidigt ultraljud och se vad de brukar göra.
  • Anonym (hoppfull)
    Perssonlund skrev 2021-01-09 17:08:10 följande:

Jag åkte in till akuten för att få det kollat.

Hon vet inte anledningen men där va ett litet pyre med ett klart tickande hjärtat iaf <3 Inget att oroa sig för och jag skulle höra av mig om jag fick nya blödningar men nu va det lugnt iaf <3

Tack kära ni som väljer att skriva. Så peppande och sånt stöd ni ger! Tack snälla ni!

Så skönt att du fick det kollat <3 mycket bättre att slippa onödig oro.
  • Anonym (hoppfull)
    Seven Costanza skrev 2021-01-09 20:25:22 följande:

Är det bara jag som tycker att det är väldigt långt mellan BM-besöken? Nu var jag där första gången i måndags i v 10 och sedan ska jag dit nästa fredag och bara ta blodprov inför KUB, och sedan KUB på privat klinik veckan därpå. Sedan är det RUL på sjukhuset v 18, men det är inget BM-besök förrän vecka 24!? Alltså ingen som tar blodtryck eller järnvärden etc på 14 veckor. Insåg i efterhand att hon inte ens tog några värden eller min vikt på detta besök. Frågade bara vad jag vägde.

Oj inget blodprov eller urinprov?

Jag vill minnas att det är väldigt långt mellan besöken i början. Men sen blir de oftare och oftare. Känner man oro över något innan dess får man ju såklart boka in en tid däremellan och prata med bm om saker och ting och ev ta fler prover om det skulle behövas. Är det första barnet är det ofta fler kontroller än vid efterföljande barn. Men kan säkert skilja sig lite nu pga personalbrist och annat för covid.
  • Anonym (hoppfull)
    Perssonlund skrev 2021-01-10 20:52:42 följande:

Jag trodde att jag kunde vara lugn efter att ha sett bebisen igår... på kvällen kom en stor klump... inget färskt blod... bara en klump och ?gammalt? blod. Åkte dock inte in igen... kände att jag ringer BM imorgon. Känner mig fortfarande gravid, illamående och symtom som jag har haft innan... även om jag inner i inne är lite orolig så känner jag att d borde ha med blodet att göra? Eller? Får man inte färskt blod i samband med missfall? Tänker väl att det borde va rätt omöjligt att ett foster åker ut utan att man blöder.... eller har jag fel?

Uppdaterar mer när jag vet mer.... ifall någon skulle vara mer om något liknande... hoppas allt e bra och att d får vara bra resten av tiden... står mitt i en flytt och orkar verkligen inte med en massa krångel :(

Vid mf är det ju som mensblod som kommer ut så att säga att det är färskt är väl inte helt rätt heller, men det är inte brunt iaf :) Och har det inte kommit mer än den klumpen så är det säkert inget att oroa sig för. 

Lycka till med flytten och pyret i magen nu! <3

• Anonym (hoppfull)
    Anonym4848 skrev 2021-01-12 08:52:16 följande:

Fått tid för KUB nu, 17/2. Nu får vi bara hoppas att UL den 22/1 visar att det ens finns nåt därinne! :/

En fråga om KUB, stod ju att jag ska till min VC för att ta prover 2-3 dagar innan. 17:e är en onsdag, tror ni man kan lämna prover på fredagen innan då? Brukar man behöva boka tid för det på VC? Har väldigt lustiga arbetstider så blir knepigt att få till annars..

När jag tog sist gjorde jag det på en fredag men det behövde vara ganska tidigt för proverna fick inte ligga över helgen utan va tvunget att hinna med till labbet samma dag. Så kolla för säkrerhets skull var de säger hos dig om det. Jag tog mina prover ett par veckor innan ul så om det skulle tas en vecka innan är ingen fara heller :)
  • Anonym (hoppfull)

Fick precis sms från BMM att inskrivningen på torsdag ska ske via videomöte i nån app jag måste ladda ner. Hatar verkligen videosamtal så det känns så okänsligt att komma med det mindre än två dagar innan. Hade väl räckt gott med ett vanligt telefonsamtal?

Hade sett fram emot att få kollat järnvärden och vikt osv också så blev riktigt besviken :(

Svar på tråden BF Augusti 2021