• Holy93

BF Augusti 2021

Hoppar in här! 24 år gammal, första barnet för mig och tredje för killen. Blir ett augustibarn om det går vägen, hörde av mig till mvc igår så hoppas de hör av sig om ett första möte snart, testade mycket starkt på ett testa tidigt bim-5 så misstänker att jag är längre än vecka 5 som appen säger, kanske 6-7 till och med? Får väl se :D Eller bara extremt mycket hormoner

• Holy93
    Anonym (Tvåbarnsmamma) skrev 2020-12-12 20:53:27 följande:

Någon här som haft symtom i början och som försvann vid 5+0? Är på 5+3 och de har inte kommit tillbaka.

För mig är symptomen ibland starka och vissa dagar helt bortblåsta. Sa till killen en dag att "gud vad bra jag mår, alla mår ju så dåligt när de är gravida" det fick jag äta upp dagen efter då jag mådde illa av att bara röra huvudet haha
  • Holy93

Satte så fint kaviar på ägghalvorna här hemma idag till jullunchen. Usch det smakade verkligen RÅ fisk, höll på att kräkas vid bordet! Jag som brukar gilla kaviar annars haha

• Holy93
    Perzika skrev 2020-12-27 22:59:51 följande:

Grattis till alla som plussat! ????

Jag har gått in i vecka 7 och känner mig som en klubbad säl emellanåt.

Var på inskrivning precis innan jul och barnmorskan berättade att det är som mest hormonpåslag vecka 7-8 och att det planar ut vid vecka 12.

Jag får dippar och blir som en zombie. Någon annan som känner med sig? ????

Jag går in i vecka 9 idag (måndag) och jo verkligen, har jättesvårt att fokusera när folk pratar, har svårt att hitta ord och känner mig svintrött. Känns nästan farligt att jobba (arbetar inom vården) då jag inte litar på att jag kommer ihåg allt som jag brukar..
  • Holy93
    Perzika skrev 2020-12-29 18:27:48 följande:

Okej, en fråga!

Kommer ni ta reda på könet?!

Jag har både flicka och pojke sedan tidigare, och då valde jag att ta reda på det. Nu tänkte jag skippa, men kontrollmänniska så är jag ändå nyfiken och undrar verkligen om jag kommer kunna hålla mig.

Hur känner/tänker ni?

Det är första för mig och tror inte att jag kommer ta reda på kön :)
  • Holy93

Är det fler som inte kommer få se förrän kub? Är orolig att det kommer vara något fel när man läser så mycket, har kub i vecka 13 och är i vecka 10 imorgon (måndag). Inte haft nå blödningar och enda symptom jag har nu är trötthet och hunger, illamående om jag luktar eller dricker kaffe bara.. Jag är en frisk 24 åring så tror de kommer neka mig att göra tidigt ultraljud.

• Holy93
    Milie skrev 2021-01-06 09:53:01 följande:

Vad glad jag blir att jag hittade den här tråden. Jag har alltid bara gått från BIM-grupp till Facebook men såg aldrig om någon skapade en FB-grupp där. Har ni skapat någon? Annars hänger jag gärna här tills vidare :)

Jag är 33 år och väntar mitt 3:e barn med BF 8 augusti.

Jag har också bf 8/8 enligt app än så länge, vad kul! Väntar mitt första :)
  • Holy93

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

8 aug - Holy93 (1:a barnet) 

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

15 aug - Mommo (2:a barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug - Soltroll (1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

23 aug - Slinkann (3:e barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

• Holy93
    Eliinaw skrev 2021-02-17 18:07:33 följande:

Uppdaterar listan lite:)

1 aug - Eliinaw (2:a barnet)

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

15 aug - Mommo (2:a barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug - Soltroll (1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

23 aug - Slinkann (3:e barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

Kopiera gärna senaste, mitt datum försvann nu haha
  • Holy93

Jag betalade the nub techs för att kolla/gissa kön på min och de säger flicka, så får väl se vad som tittar ut! Min sambo har två pojkar sen innan så det vore kul om vi fick en tjej tillsammans, såklart glad oavsett!

Vi har inte riktigt bestämt om vi ska ta reda på kön, hur ska ni göra? (Ni som inte redan vet)

• Holy93
    isabelle81 skrev 2021-02-25 16:27:48 följande:

Vad kul! Sett dem på fb och skickat in en bild till dem men de kunde tyvärr inte se. Våra bilder avbildade inte precis denna detalj ;) Vi kommer ta reda på det :) ?vet? redan att det är en tjej :)

Vad kul, hur "vet" du det? Jag känner att det här är en kille men alla verkar säga tjej, till och med killen och hans mamma haha
  • Holy93
    tjoppan skrev 2021-02-26 18:37:25 följande:
    Åhh! Va kul! Blev ju sugen på att skicka in en bild bara för skojjs skull :)

Vi ska ta redan på kön, om bebis vill visa, på RUL om 3 veckor.
    Absolut, tar det inte hugget i sten heller då jag själv misstänker att det är en tredje pojke för honom haha! Men är kul ändå att få en gissning redan nu :P
  • Holy93
    Perzika skrev 2021-03-14 07:53:30 följande:

Hej alla!

Hur går det för er, har alla flyttat till Facebook nu?

Jag har ?outat? mig för hela jobbavdelningen nu så det känns bra! Har en mage som inte går att dölja... :)

Har RUL den 23 mars - gissar att ni har runtomkring nu i mars också? Hur går det för er? Något som gjort RUL redan?

Jag är både här och på fb, har rul imorgon :) är vecka 20 (19+0) nu

Har berättat för både chefen och mina nattkollegor vet, har även lagt ut en bild på mig i en tröja där det står "Mom, baby loading 2021" så de alla kan ju se om de vill haha
  • Holy93
    tjoppan skrev 2021-03-16 19:27:42 följande:

Hur har det gått på RUL idag? :)

Jag är kvar här i gruppen. Har RUL på fredag, då är jag i v.20 (19+4).

Vi har berättat för barnen, våra familjer, några få vänner, närmsta grannarna, och några arbetskamrater. Får se om vi går ut med något på FB eller Instagram efter RUL, eller om resten bara får veta det när de ser min mage :)

Allt såg normalt ut, fick framflyttad bf till 10/8 istället för 8/8 :) Fick reda på att vi väntar en pojke! Tror killen blev lite besviken då han gärna vill ha en dotter, men det lägger sig nog haha
  • Holy93
    Elvii91 skrev 2021-03-23 10:23:28 följande:

Jag läser om era RUL och längtar efter mitt som är den 6 april. Jag pendlar väldigt i känslor kring det. Ena stunden är jag väldigt orolig och nästa stund så ser jag verkligen fram emot det! Just idag ser jag fram emot det och 2 veckor innan det är dags känns som en evighet!

Jag är i vecka 18 nu och imorse tror jag att jag kände bebis som buffade lite i magen. Det kändes alltså inte på utsidan utan bara på insidan. Detta är min första graviditet så jag har lite svårt att lita på att det faktiskt var det jag kände. Har ni känt bebis? Hur känns det?

För mig kändes det precis så första gången :) små buffande kanske tre-fyra gånger sen försvann det, nästan som pulserande. Nu är jag i vecka 19+6 och känner samma buffande fast starkare och oftare! Både jag och mannen har känt utanpå magen också :)
  • Holy93
    Jojjo87 skrev 2021-03-29 08:48:39 följande:

Hej allihop!

Hoppas alla mår bra :)

Tänkte kolla lite hur all ställer sig till att gravida räknas som riskgrupp from gravidvecka 20 och har rätt till graviditetpenning pga detta. Gäller om smittorisk inte kan undvikas och man kan inte jobba hemifrån!

Tycker det är väldigt tråkigt, är hemma nu sen 1.5 vecka pga det. Hade gärna jobbat ett tag till för att kunna spara mer pengar inför bebis men man får tänka på att vara rädd om sig själv och bebisen :)
  • Holy93
    Perssonlund skrev 2021-03-30 16:54:15 följande:

Just nu är jag i ätperiod ;) v20+0 jag är 161cm och har gått upp 9kg. Tredje barnet och med dom andra har jag Max gått upp 12kg. Känns som att jag kommer gå över det ;) Men det är inget jag mår dåligt över. Jag tänker att jag bara vill njuta den här gången. Vikten får jag ta tag i sen :D

Haha, igenkänning! Sugen på all skräpmat som finns, skyller på att det har med låga blodtrycket att göra! Brukar bli en cheeseburgare till frukost/lunch ibland haha
Svar på tråden BF Augusti 2021