Inlägg från: Anonym (Augstibarn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Augstibarn)

BF Augusti 2021

Hej! Bim idag och plussade i onsdags. Starkare streck idag. Hade ett MA i oktober i vecka 10. Är livrädd men har ändå ett behov av någon form av gemenskap med andra som är beräknade i augusti. Ska försöka tänka positivt nu. En dag I taget. Så glad att det tog sig igen efter en mens. Hoppas på innerligt på ett syskon till min son på 2,5 i sommar <3

• Anonym (Augstibarn)

Jag är i vecka 5 (4+2). Bokade tidigt ultraljud den 4/1 idag. Ska vara i vecka 9 då. Förhoppningsvis går tiden dit fort med tanke på helgerna och mysig ledighet

• Anonym (Augstibarn)
    Stabben1989 skrev 2020-12-08 09:32:52 följande:

Plussade igår och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. När började ni känna symptom?

BIM enligt senaste mens är 14 augusti men tror att jag hade ägglossning lite senare än vanligt eftersom jag inte plussade förrän BIM +3.

Grattis! Förstår dig precis. Vi var med i samma bf-grupp för maj. Du fick ditt missfall bekräftat någon vecka innan jag gick samma öde till mötes. Var i vecka 10 men det hade stannat i slutet på vecka 8. Det har varit en otroligt tuff tid sedan dess. Blev gravid igen nu efter en mens. All min ångest och mitt tvivel inför framtiden försvann med detta plusset. Samtidigt som jag livad för ännu ett missfall. Svårt att hantera känslorna. Vi får ta en dag i taget. Mitt bf är också 14 augusti. Kram på dig <3
  • Anonym (Augstibarn)
    Stabben1989 skrev 2020-12-08 12:15:56 följande:

Åh se där, vi får följas åt då! Vad har du för symptom hittills? Kram!

Jag har haft lite symtom faktiskt. Det började direkt efter ägglossning med finnar och ett lugn i kroppen. Har mått illa på morgonen vissa dagar, brösten vibrerar och spänner och mjölkiga flytningar. Feberkänsla hade jag precis runt bom men nu har jag nog vant mig vid den högre tempen
  • Anonym (Augstibarn)
    Stabben1989 skrev 2020-12-08 14:08:37 följande:

Ja just tempen är väl det enda jag möjligtvis känner, har varit väldigt varm om kvällarna och t.o.m. varit tvungen att kasta av mig täcket vilket aldrig annars händer. Annars ingenting än så länge.

Har du bokat tidigt ultraljud?
  • Anonym (Augstibarn)
    Stabben1989 skrev 2020-12-09 22:25:59 följande:

Nä inte än, har inte ens ringt barnmorskan än för jag vågar inte ännu riktigt tro på det eftersom jag inte känner några symptom. Tänkte ta ett till test på fredag för att kolla om strecket blir starkare och isf ringer jag barnmorskan. Tidigt ultraljud får jag ju dock inte förrän v. 8-9 så det känns inte riktigt som en brådska, väntar nog en vecka till och bokar det sen.

Både jag och min sambo är sjukt skeptiska vid det här laget, han sa idag att han kommer inte våga tro att vi är gravida förrän ungen fyller 2 år! Haha :)

Har du bokat något än?

Förstår er helt! Vi sa att vi inte skulle prata om det hemma förrän vi är mer safe. Det har vi väl inte precis gjort men jag kan inte hjälpa att jag tänker på det och hoppas så mycket hela tiden. Fick ringa barnmorskan också kul för jag vill ta blodprover ganska omgående. Bokade även tidigt ultraljud direkt efter nyår för jag tänkte att tiderna kanske tar slut
  • Anonym (Augstibarn)
    Stabben1989 skrev 2020-12-10 17:33:09 följande:

Kan förstå det, tänker på det hela tiden och kan inte låta bli att googla en massa (typ gravid utan symptom osv) för att försöka stilla oron men jag vet inte om det gör det bättre eller sämra.

Jo det är sant. Nåja jag tar ett till test imorgon och sen ringer jag barnmorskan och gyn och bokar tid, kan ju vara skönt att ändå få ett datum att se fram emot.

Jag fick 2-3 veckor på digitalt i söndags så jag ska ta det andra jag har efter helgen. Sedan försöka slappna av i jul och nyår. Det går väl hyfsat fort till 4 januari iaf... hmm...
  • Anonym (Augstibarn)
    Lisa447 skrev 2020-12-11 08:48:53 följande:

Hej!

Hoppar gärna med här :)

Testade positivt för två dagars sedan på ÄL +10 (väldigt svagt på morgonen och lite tydligare senare på em.

Imorse ÄL +12 ser det ut såhär (bild). Tydligt positivt, men rätt svagt fortfarande. När fick ni andra ett starkt plus?

Jag hade ett missfall i Juli, då blev det inte mkt starkare, utan blev sedan istället väldigt svagt igen och sen började jag blöda.

Är så himla orolig att det ska hända igen :/

Om det går vägen denna gång blir det BF 21/8.

Är 35 år och har två tonåringar :)

Plussade på äl+11 ungefär som ditt test i styrka ungefär. På bim var mitt lika starkt som kontrollstecket. Annars är ju en utgångspunkt att det dubbleras varannan dag så om du tar på äl+14 är det nog starkt =)
  • Anonym (Augstibarn)
    Liidich skrev 2020-12-16 08:26:42 följande:

Grattis alla!

Väntar mitt tredje barn bf ungefär 3/8, mina andra två är födda 2016 & 2019

Är trött och illamående hela tiden men hoppas det släpper om några veckor.

Ska på ultraljud om 3 veckor då är jag i vecka 12. Vi har ett ultraljud i v,12 och v,20...

Hur mår ni andra? Är ni sugen på något extra? Jag lever på clementiner och apelsiner och lakrits! Mums.

Ha det så bra. Och ta hand om er.

Jag är 5+4 och tröttheten kom för några dagar sedan. Har även ett lätt illamående hela tiden som gör att man gärna äter lite hela tiden. Inte sugen på mat men äter ändå. Äter helst kallt typ "frukostmat".

Är väldigt orolig och kan inte slappna av alls. Har tidigt ultraljud den 4/1 så jag längtar nästan förbi hela julen i år...
  • Anonym (Augstibarn)
    SpändFörväntan skrev 2020-12-16 09:28:20 följande:

Jag har inga symptom alls ännu, är bara i vecka 4 (3+5).

Längtar efter att få känna något. Fick ett MA i augusti när jag var i vecka 8 och jag var så nöjd då över att jag inte mådde illa eller var trött. Nu i efterhand så förstår jag att det förmodligen berodde på att hormonerna inte steg som dom skulle, så nu VILL jag må illa.

Jag fick ett MA i oktober så det är precis samma här. När brösten började göra ont i helgen blev jag glad. De är spända, större och ömmar. Det kände jag inte av alls sist. Inte heller trötthet och illamåendet hade precis kommit när det bara försvann igen... Usch vilken jobbig resa detta är! Vill så gärna ha ett syskon till min son nu.

Du är ju fortfarande tidigt. Mina symtom kom förra veckan (förutom illamåendet som jag anade innan pluss till och med). Med sonen kom illamåendet först vecka 8-9 tex
  • Anonym (Augstibarn)
    SpändFörväntan skrev 2020-12-16 10:49:36 följande:

Nej jag vet, med mina första två mådde jag inte illa alls. Med tredje barnet mådde jag riktigt illa vecka 7-12 ungefär :)

Men man skulle känna sig tryggare om man fick lite symptom :P

Tack! Ja jag går till en privat BM så jag kommer få ett VUL i januari. Men för att vara ärlig så kommer inte det lugna mig så mycket. Jag fick ett VUL i vecka 7 med förra och då tickade hjärtat så fint. Men sedan dog den bara veckan därpå :(

Men jag ska hålla tummarna! Hoppas det går bra för er med :)

Samma här! Såg hjärtat i början på vecka 8 och i slutet på veckan hade det stannat igen. Jag går endast på VUL för att utesluta att det inte stannat innan dess. Kommer inte känna mig helt säker. Även om det är väldigt liten risk att man får 2 MA efter varandra där man sett hjärtat slå. Procenten för missfall efter ett tickande hjärta är ju under 2 procent. Känns hemskt att tillhöra dessa procenten dock =(

Härligt att ditt test är starkare idag! Jag fick 3+ på digitalt i måndags så HCG ökar fint och i enighet med ägglossningen.

Vi kan ju bara hålla tummarna <3
  • Anonym (Augstibarn)
    Liidich skrev 2020-12-16 12:13:07 följande:

Denna trötthet, man sover och sover men är lika trött ändå. Konstig trötthet.

Illamåendet är jobbigt är samma lika som dig smått illamående hela tiden men på kvällen blir illamående lite starkare .

Bra att du får i dig lite iallafall.

Försök slappna av och njut varje dag istället som går bra av att det är en liten där inne och försök släppa oron.... förstår att det är svårt, men försök! Ja det är roligt med ultraljud man blir lite lugnare när man ser hjärtat tickar.

Har ni berättat för era närmaste?

Innan tröttheten kom hade jag istället mycket energi och vaknade pigg. Nu är jag så trött så trött. Var som att gå in i en vägg. Haha! Jag kommer inte klaga på några symtom iaf utan hoppas bara kunna släppa oron sen och njuta.

Har berättat för mamma och 3 nära vänner. Du då? Mina vänner följde oss nära i missfallet och vet att vi skulle försöka direkt igen =) De vet dessutom om min oro och stöttar
Svar på tråden BF Augusti 2021