BF Augusti 2021
Hej! Jag hoppar in här, testat tidigt positivt men är försiktigt hoppfull då jag fick ett tidigt mf i november.
Hej! Jag hoppar in här, testat tidigt positivt men är försiktigt hoppfull då jag fick ett tidigt mf i november.
Någon här som har erfarenhet av att plussa ?sent?? Jag har passerar BIM, tagit två tester, en gång innan och en gång efter bim och båda negativa. Jag har mer/rikligare flytningar än jag är van vid. Molvärk och stick sen några dagar efter ägglossningen. En mage som svullnat och är extremt svullen på kvällen.
Förra graviditeten plussade jag tidigare, men det kan ju vara olika tänker jag. Men någon här som fått negativt efter bim o sen plussat?
Hej Tråden!
Jag fick ett svagt positivt test idag, 7 dagar före BIM.
Min profil är inte uppdaterad på evigheter. Det blir, förhoppningsvis i alla fall, fjärde barnet. BF borde bli 21/8. Har barn födda -11, -13 och -18.
Hej! Jag plussade runt BIM, 26/11, och har småblött lite till och från sedan 28/11. Tog ett nytt test igår som knappt var positivt och på eftermiddagen kom levrat blod med blödningen och idag störtdök min temperatur. Så det är väl bara att inse att det inte blev någon augustibebis för oss. Så besviken eftersom det var första plusset och vi snart försökt i 1,5 år. Lycka till till er andra!
Hej!
Hoppar gärna med här :)
Testade positivt för två dagars sedan på ÄL +10 (väldigt svagt på morgonen och lite tydligare senare på em.
Imorse ÄL +12 ser det ut såhär (bild). Tydligt positivt, men rätt svagt fortfarande. När fick ni andra ett starkt plus?
Jag hade ett missfall i Juli, då blev det inte mkt starkare, utan blev sedan istället väldigt svagt igen och sen började jag blöda.
Är så himla orolig att det ska hända igen :/
Om det går vägen denna gång blir det BF 21/8.
Är 35 år och har två tonåringar :)
Förstår din oro! Jag har haft likadant så nu testar jag tyvärr på tok för ofta för att se så det fortsätter stegra. Har för mig när jag väntade min dotter så fick jag ett starkt positivt inom en vecka ungefär.
Fast man behöver inte må illa heller, i min lyckade graviditet började jag inte må illa och börja kräkas förrän i vecka 13, trodde jag hade klarat mig men tji fick jag!
Hoppas du får behålla din lilla böna denna gången <3
Kommer du få något vul nu?
Vad funkar mot illamåendet!? Jag mår illa mycket vissa dagar och ibland bara kvällen. Ibland är det väldigt intensivt och andra dagar är det lite mer i bakgrunden... verkar inte spela någon roll om jag äter eller inte, men äter jag en stor middag så brukar jag må illa när jag ligger i sängen.
Vet inte hur illamåendet påverkas av att byta tidzoner (jag har rest till Sverige precis från USA för några veckor) och om jag kanske mår illa mer på dagen eller inte nu. Vet att det finns tabletter här som många gravida blir hjälpta av (receptfritt). Vad är era erfarenheter? Är i vecka 5+5 bara. Var illamående typ 1 gång med sonen så detta är helt nytt!
Ja jetlag kan absolut påverka illamåendet. Hormonerna påverkas i vanliga fall utav att korsa tidszoner utan att man är gravid så blir extra mycket då.
Postafen finns receptfritt på apoteket som man får ta som gravid. För vissa funkar det jättebra för andra inte alls. Sen finns andra också men vet inte om man kan få de utan recept. Kan vara värt att testa? :)
Behöver råd! Är kallad för intervju på ett jobb. Fast tjänst. Har idag ett vikariat till augusti 2021. Är gravid i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon. Hur ska man göra? Ska man berätta att man är gravid? Behöver råd <3
Oj skrev fel 35 pers menade jag. Läs meddelande ovan skicka pm till henne så bjuds du in :)