• Lisa447

BF Augusti 2021

Hej!

Hoppar gärna med här :)

Testade positivt för två dagars sedan på ÄL +10 (väldigt svagt på morgonen och lite tydligare senare på em.

Imorse ÄL +12 ser det ut såhär (bild). Tydligt positivt, men rätt svagt fortfarande. När fick ni andra ett starkt plus?

Jag hade ett missfall i Juli, då blev det inte mkt starkare, utan blev sedan istället väldigt svagt igen och sen började jag blöda.

Är så himla orolig att det ska hända igen :/

Om det går vägen denna gång blir det BF 21/8.

Är 35 år och har två tonåringar :)

• Lisa447
    Anonym (hoppfull) skrev 2020-12-11 09:05:59 följande:

Förstår din oro! Jag har haft likadant så nu testar jag tyvärr på tok för ofta för att se så det fortsätter stegra. Har för mig när jag väntade min dotter så fick jag ett starkt positivt inom en vecka ungefär. 

Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-11 10:33:20 följande:

Plussade på äl+11 ungefär som ditt test i styrka ungefär. På bim var mitt lika starkt som kontrollstecket. Annars är ju en utgångspunkt att det dubbleras varannan dag så om du tar på äl+14 är det nog starkt =)

Tack för svar!

Det har iallafall ökat lite de här tre dagarna jag testat. Man blir ju helt knäpp. Vaknar mitt i natten och kan inte sova (sover alltid som en klubbad säl annars).

Ska nog försöka hålla mig att vänta med nytt test till kanske ÄL +14, då borde det blivit starkare.
  • Lisa447

Är det fler som sover dåligt?

Har svårt att somna på kvällarna, känner mig rastlös när jag gått och lagt mig, vrider och vänder, varm/kall om vartannat. Sen när jag väl somnat vaknar jag bara några timmar senare.

Inte likt mig, brukar somna på nolltid annars och aldrig vakna under natten.

Kanske för man är nervös? Går in i vecka 5 imorgon.

• Lisa447
    LillaHjärtat2 skrev 2020-12-12 02:56:35 följande:

Plussade idag! Första barnet, 28år gammal. Bf 16/8 enligt app. Har haft molvärk och lätt illamående. Blev så glad över plusset idag! Hade mf i v6 i juni i år, nu hoppas det går vägen<3 grattis till alla pluss!

Grattis till plusset! Vi är visst flera som hade missfall i somras :/ Vi får hålla tummarna att det går bättre denna gång.
  • Lisa447

Jag sover jättedåligt, vaknar mellan kl 1-3 varje natt och ligger vaken i flera timmar... Gör ju såklart att man blir trött på dagen.

Mår inte så illa, men däremot blir jag hungrig väldigt snabbt och det känns verkligen i magen, inte så mycket sug, men man känner hur det knorrar i magen, tarmarna jobbar för fullt känns det som.

Sen har jag en ganska konstant lite dov smärta vid höger sida, typ äggstocken känns det som. Kommer och går lite men har känt av det i flera dagar, på exakt samma ställe. Försökte googla mig till det och förstod det som att det finns en vätskefylld blåsa kvar på den sidan som släppte ägget.

Är det fler som känner av det?

Jag har bara berättat för 2 vänner. Näst på tur är nog min mamma och pappa och våra stora barn. Men vi har inte riktigt bestämt än när vi ska berätta.

• Lisa447
    Anonym (Ti) skrev 2020-12-17 06:59:49 följande:

Fick troligen ett mf (igen) i tisdags 5+4 :'( blöder fortfarande... så jag har inga känningar att det ska finnas något kvar... får ta nya tag, igen, ska hoppas att det ska lyckas då :) (någon gång är det väl vara vår tur) Lycka till alla ni andra att det ska gå vägen för er <3

Beklagar verkligen :(

Önskar dig lycka till framöver.
  • Lisa447
    Kikijiki skrev 2020-12-18 14:00:13 följande:

Nu märks det att folk börjar bli lata och inte orkar läsa tråden för att se hur man går med i gruppen så vi kör igen :D

Skicka PM till mig med ditt Facebook-namn. Har du ett vanligt namn behöver du också beskriva din profilbild så jag lägger till rätt person. Jag skickar då vänförfrågan, när den är accepterad lägger jag till dig i gruppen - Sen är det fritt fram att ta bort mig som vän efter det :)

Vill gärna gå med i Facebookgruppen, men tror jag väntar ett par veckor till. Mvh/Fegis ;)
    isabelle81 skrev 2020-12-18 18:30:12 följande:

Hejsan! Plussade igår :) Nr 5. Ofostrig graviditet som upptäcktes i v 10 i okt och ett tidigt missfall -18. Barn i åldrarna 19 mån-18 år ;)

Grattis till plusset! Välkommen hit :)
    Trixxie skrev 2020-12-18 19:26:28 följande:

Idag gjorde jag ultraljud, hjärtat pickade och beräknas vara vecka 6+5 :) så bf 8/8, samma datum som med vårat minsta barn haha!

Åh, vad härligt det måste vara att få se ett litet hjärta som tickar!
Svar på tråden BF Augusti 2021