Inlägg från: Stabben1989 |Visa alla inlägg
  • Stabben1989

BF Augusti 2021

Plussade igår och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. När började ni känna symptom?

BIM enligt senaste mens är 14 augusti men tror att jag hade ägglossning lite senare än vanligt eftersom jag inte plussade förrän BIM +3.

• Stabben1989
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-08 11:51:51 följande:

Grattis! Förstår dig precis. Vi var med i samma bf-grupp för maj. Du fick ditt missfall bekräftat någon vecka innan jag gick samma öde till mötes. Var i vecka 10 men det hade stannat i slutet på vecka 8. Det har varit en otroligt tuff tid sedan dess. Blev gravid igen nu efter en mens. All min ångest och mitt tvivel inför framtiden försvann med detta plusset. Samtidigt som jag livad för ännu ett missfall. Svårt att hantera känslorna. Vi får ta en dag i taget. Mitt bf är också 14 augusti. Kram på dig <3

Åh se där, vi får följas åt då! Vad har du för symptom hittills? Kram!
  • Stabben1989
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-08 12:35:50 följande:

Jag har haft lite symtom faktiskt. Det började direkt efter ägglossning med finnar och ett lugn i kroppen. Har mått illa på morgonen vissa dagar, brösten vibrerar och spänner och mjölkiga flytningar. Feberkänsla hade jag precis runt bom men nu har jag nog vant mig vid den högre tempen

Ja just tempen är väl det enda jag möjligtvis känner, har varit väldigt varm om kvällarna och t.o.m. varit tvungen att kasta av mig täcket vilket aldrig annars händer. Annars ingenting än så länge.
    kvällarna
  • Stabben1989
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-09 22:12:57 följande:

Har du bokat tidigt ultraljud?

Nä inte än, har inte ens ringt barnmorskan än för jag vågar inte ännu riktigt tro på det eftersom jag inte känner några symptom. Tänkte ta ett till test på fredag för att kolla om strecket blir starkare och isf ringer jag barnmorskan. Tidigt ultraljud får jag ju dock inte förrän v. 8-9 så det känns inte riktigt som en brådska, väntar nog en vecka till och bokar det sen.

Både jag och min sambo är sjukt skeptiska vid det här laget, han sa idag att han kommer inte våga tro att vi är gravida förrän ungen fyller 2 år! Haha :)

Har du bokat något än?
  • Stabben1989
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-10 16:14:17 följande:

Förstår er helt! Vi sa att vi inte skulle prata om det hemma förrän vi är mer safe. Det har vi väl inte precis gjort men jag kan inte hjälpa att jag tänker på det och hoppas så mycket hela tiden. Fick ringa barnmorskan också kul för jag vill ta blodprover ganska omgående. Bokade även tidigt ultraljud direkt efter nyår för jag tänkte att tiderna kanske tar slut

Kan förstå det, tänker på det hela tiden och kan inte låta bli att googla en massa (typ gravid utan symptom osv) för att försöka stilla oron men jag vet inte om det gör det bättre eller sämra.

Jo det är sant. Nåja jag tar ett till test imorgon och sen ringer jag barnmorskan och gyn och bokar tid, kan ju vara skönt att ändå få ett datum att se fram emot.
  • Stabben1989

Tog ett nytt test i morse och det är iaf starkare än testet i måndags så ringde barnmorskan idag och fick tid för inskrivning den 15/1. Känner mig dock fortfarande skeptisk eftersom jag fortfarande inte känner några symptom.

• Stabben1989
    Saraan84 skrev 2020-12-11 14:43:19 följande:

Jag kände inte heller några symton dom kom nu vecka 6 ????????

Okej vad skönt att höra! Vilka symptom fick du nu då?
  • Stabben1989
    LillaHjärtat2 skrev 2020-12-12 02:56:35 följande:

Plussade idag! Första barnet, 28år gammal. Bf 16/8 enligt app. Har haft molvärk och lätt illamående. Blev så glad över plusset idag! Hade mf i v6 i juni i år, nu hoppas det går vägen<3 grattis till alla pluss!

Lisa447 skrev 2020-12-12 10:18:48 följande:

Grattis till plusset! Vi är visst flera som hade missfall i somras :/ Vi får hålla tummarna att det går bättre denna gång.

Jag hade missfall i augusti och sen igen i oktober, så jag förstår hur det kan kännas. Stort grattis allihopa, hoppas att det går vägen för oss alla denna gång!
  • Stabben1989
    Bergem skrev 2020-12-15 12:03:36 följande:

Hej, hoppar in här i tråden.

Plussade nyligen och är i vecka 5. Känns himla spännande då detta är första graviditeten (30 år gammal).

Stort grattis!
Svar på tråden BF Augusti 2021