Inlägg från: Carrie123 |Visa alla inlägg
  • Carrie123

BF Augusti 2021

Hej!

Hoppas allt går vägen och det blir ett litet augustibarn för oss! Plussade idag på BIM-2 och hade en känsla att jag var gravid. Tog 2 test under em och kvällen (vem litar på ett!?) och det var svaga men synliga plus. Har dessutom mått ganska illa (redan!?) sedan igår (var illamående en dag veckan innan äl så trodde det var samma oklara anledning, men detta sitter i). Har noll matlust och brukar inte äta mer än 2 mål om dagen just nu då jag har tandställning (vet inte om det finns samma i Sverige men kallas invisalign så av lathet äter jag mindre ofta då man tar ut den, äter och måste borsta tänderna efteråt innan man sätter i den haha).

Jag är snart 35, bor i USA med min man och vår 10 månaders son. Detta var första försöket så hoppas allt går vägen! Vi ville ha våra barn tätt och jag önskar att det blir en liten tjej denna gången.

• Carrie123

Jag mådde som mest illa innan/precis när jag plussade ett per dagar innan bim. Nu mår jag illa efter jag druckit kaffe (men behöver koppen haha) och oftast när jag går och lägger mig. Har noll matlust majoriteten av dagarna och försöker äta för att jag ska. Är inte sugen på någonting alls!

Denna graviditeten är verkligen olik min första! Jag var extremt hungrig från dag 1 (åt som en häst och gick upp en del, var svullen över magen, kunde inte röra mina bröstvårtor för det gjorde så galet ont). Jag har inte direkt några symptom förutom att jag inte vill äta och är tröttare än vanligt. Har ont i höftböjaren/ljumsken med och det känns oftast när jag går. Det är som jag varit ute och sprungit utan att stretcha haha!

Har mitt ul 12/1 och vill verkligen göra ett tidigt för att se att allt det bra ut men det är ju mindre än 1 månad kvar tills mitt planerade så får hålla ut. Ska bo hos mina föräldrar över jul och nyår (resa dit) så kommer berätta för dem att vi är gravida. Det kommer bli omöjligt annars att säga nej till glögg (som jag älskar) och champagne på nyår utan att det är ?konstigt? haha! Förra graviditeten (sonen är 10,5 månader) berättade vi tidigt då vi bor utomlands och de hälsade på i vecka 8 tror jag. Då hade vi gjort ett tidigt ul för att se hur långt gången jag var och att det såg normalt ut.

• Carrie123

Vad funkar mot illamåendet!? Jag mår illa mycket vissa dagar och ibland bara kvällen. Ibland är det väldigt intensivt och andra dagar är det lite mer i bakgrunden... verkar inte spela någon roll om jag äter eller inte, men äter jag en stor middag så brukar jag må illa när jag ligger i sängen.

Vet inte hur illamåendet påverkas av att byta tidzoner (jag har rest till Sverige precis från USA för några veckor) och om jag kanske mår illa mer på dagen eller inte nu. Vet att det finns tabletter här som många gravida blir hjälpta av (receptfritt). Vad är era erfarenheter? Är i vecka 5+5 bara. Var illamående typ 1 gång med sonen så detta är helt nytt!

• Carrie123

Jag var på ul igår (privat) och lilla bebisen såg så fin ut och hjärtat slog väl lika snabbt som mitt! Vet inte varför jag blev så himla nervös när jag satt där och väntade!

Är i v 9+4 (trodde 9+6), men ett par dagar hit eller dit gör ju ingen skillnad! Så bf är 15/8. Är så tacksam för att allt såg bra ut. Är nyfiken vad det är för en liten filur i magen:)

Mina symptom kommer och går hela tiden så var lite orolig. Egentligen bara tröttheten som är konstant. Kan må extremt illa en dag, men inte en annan. Förra graviditeten mådde jag aldrig illa och var extremt hungrig vilket jag inte är nu.

Hur mår ni andra?

• Carrie123

Hur känner ni med viktuppgång? Jag var inte alls hungrig de första veckorna men nu känner jag att jag fikar något varje dag och har ?slutat bry mig?. Har gått upp 6,5kg i vecka 19+3. Gick upp 17.5 med sonen totalt och vill inte gå upp så mycket egentligen. Tränar inte mer än promenader och har liksom ingen lust eller energi. Mycket hormoner som påverkar mitt humör och intresse för saker. Känner mig bara tjock och tråkig!!! Vet att jag kände liknande med sonen med så inget unikt för denna graviditeten. Vägde 61-62 när jag blev gravid (9 månader efter sonen var född och vikten innan honom var 59). Så gick ner allt utan större energi mer eller mindre. Är 169cm lång.

Svar på tråden BF Augusti 2021