• Forumvärd

Hur har pandemin påverkat din vardag?

Pandemin fortsätter och tyvärr så verkar det inte bli bättre på ett tag framöver. Smittan ökar och nya restriktioner tas.
    Hur påverkas du och din omgivning av allt detta?
    Har du några bra tips som underlättar vardagen?
    Dela med dig och diskutera gärna i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Hur har pandemin påverkat din vardag?
  • Tobben
    Anonym (...) skrev 2020-11-17 13:35:16 följande:

Ah! Du röstar på de som vill dra ner än mer på resurerna till vården. Tack för det *not*

Det är tack vare sådana som dig som vi har den situationen vi har idag i vården med alltför lite personal och allför få platser.

Hoppas du är verkligen stolt över att du bidragit så stort till att andra människor bokstavligen sliter ihjäl sig.

Du gör alltså ett antagande om vilket parti jag röstar på, klokt av dig. Tyvärr så är ditt antagande fel. Eftersom din retorik är att istället för att svara på en direkt fråga så ställer du en annan fråga så antar jag att det är lönlöst att ställa en fråga till, men jag försöker ändå: Vad tycker du att jag ska göra för att ni i vården ska få det bättre?
  • Anonym (K)
    Jemp skrev 2020-11-17 14:00:51 följande:

Mycket stress och svårt att arbete pga hysteriskt mycket vab.

Ja men visst är det! Så sjuka som vi varit denna höst har vi inte varit någonsin tror jag.
  • Tobben
    Anonym (U) skrev 2020-11-17 13:48:11 följande:

Man ska dock gå på sina läkarbesök. Fail om du missar tex cancer och dör

Jag har inga läkar besök att gå på.

Får jag cancer och dör utan att ha bokat något läkarbesök så har jag inte belastat vården. Inget fail mao.
  • Anonym (U)
    Tobben skrev 2020-11-17 14:19:20 följande:
    Jag har inga läkar besök att gå på.

Får jag cancer och dör utan att ha bokat något läkarbesök så har jag inte belastat vården. Inget fail mao.
    Fail för dig om du dör menar jag
  • Tobben
    Anonym (U) skrev 2020-11-17 14:34:15 följande:

Fail för dig om du dör menar jag

Alla ska vi den vägen vandra.
  • Anonym (Klarice)
    moaguuun skrev 2020-11-17 13:32:22 följande:

Du sparar pengar dock.

Kanske kan vännerna låna ut bil så ni kan åka till naturen

eller hyra bil med pengarna ni spara på middagarna ute 

Nej, vi sparar inga pengar. Om du läst hela mitt inlägg såg du kanske att vi måste vabba var och varannan dag eftersom vår fsk är otroligt stränga med snor, vilket innebär att vår lön sänks med flera tusen varje månad. Vår ekonomi har aldrig varit så usel, så att hyra bil finns inte på kartan.

Låna bil kanske någon gång, ja, men de flesta har en bil för att de vill använda den.
  • Anonym (U)
    Anonym (Klarice) skrev 2020-11-17 14:55:09 följande:
    Nej, vi sparar inga pengar. Om du läst hela mitt inlägg såg du kanske att vi måste vabba var och varannan dag eftersom vår fsk är otroligt stränga med snor, vilket innebär att vår lön sänks med flera tusen varje månad. Vår ekonomi har aldrig varit så usel, så att hyra bil finns inte på kartan.

Låna bil kanske någon gång, ja, men de flesta har en bil för att de vill använda den.
    Förlåt försökte bara hjälpa..
  • Anonym (mer jobb)

Kan inte jobba hemifrån längre eftersom även sambon är hemma och jobbar. Att vara två som har videomöten samtidigt fungerar inte. Har ingen vettig arbetsplats att sitta vid heller, sambon bryr sig inte om kroppen får spatt så han sitter vid köksbordet. Jag sitter i soffan, sängen eller vid barnens skrivbord vilket gör arbetsställningen usel. Sambon har svårt att respektera att jag jobbar om han inte har något att göra just då.

Har turen att ha en förstående chef som låter mig åka till ett tomt kontor. Håller mig till att åka mina direktbussar och undviker t-banan. Sitter aldrig bredvid någon annan (äntligen är det ingen som klagar över att man har väskan på sätet bredvid sig ) och håller mig till tider när det är färre som åker. 

Har fler möten än någonsin eftersom allt blir till digitala möten. Vi har dessutom ställt om så våra fysiska möten och utbildningar ute i landet blir till digitala möten istället vilket skapar merjobb för oss som är administratörer. Ett möte som i fysisk form bara hade blivit just ett möte blir lätt till 3-4st möten just för att det handlar om olika saker som sprids ut på olika dagar så det är 3-4 möten som det ska skapas anmälningssidor för, reklamsidor för, inbjudningar, påminnelser och kallelser för. Sen är jag dessutom med som tekniker på våra webbsändningar så då är det en hel del förberedelser och prepp för att mötet ska fungera smärtfritt. 

Mitt i allt så har vi även både haft ett förändringsarbete i vår grupp samt att vi har bytt CRM-system. Vi ska byta faktureringssystem och tidsrapporteringssystem också. 

På helgerna, när barnen har sina träningar så får man inte vara med och titta på och se deras utveckling vilket är skittråkigt. 

Det enda som inte har påverkats alls är umgänge i övrigt eftersom vi trivdes rätt bra med att inte flänga och flaxa omkring.

Det tråkiga är att min morfar gick bort i höstas och honom såg jag senast förra julen. Det sög rätt kraftigt kan jag säga. 

• Gameofthrones

Inte mkt alls träffar folk som vanligt. Man behöver det ibland. Vi håller oss avstånd i allmänheten, respekterar omgivningen.

Mina barn träffar sina kompisar inte lika mkt dock men säger inte nej när dem får ett tillfälle från deras kompisars föräldrer. Hemma hos oss funkar det alltid. Hos kompisar funkar det ganska ok.

Så länge symptomfria.

• Anonym (Stevia)

Jag har varit gravid och fött barn under pandemin. Har man möjlighet att vänta med barn till efter pandemin så rekommenderar jag att man gör det. Så tråkigt att t ex ligga ensam på BB.

Svar på tråden Hur har pandemin påverkat din vardag?