Räknar ni babyshower som allmän tillställning utifrån de nya covid 19 restriktionerna?
Skulle ni räkna babyshower som privat eller allmän sammankomst nu när covid 19 restriktionerna har skärpts till 8 personer?
Nej, det är inte min shower.
Skulle ni räkna babyshower som privat eller allmän sammankomst nu när covid 19 restriktionerna har skärpts till 8 personer?
Nej, det är inte min shower.
Är inte det ändå självklart? Klart den är privat. Den är ju inte riktad till allmänheten. Sällan man ser ett anslag eller reklam för en babyshower som vem som helst får komma på.
Är nyfiken på varför du frågar. Varför undrar du detta ts?
Det är inte en allmän sammankomst. En allmän sammankomst är en offentlig tillställ ing som riktar sig till allmänheten.
En babyshower är sannolikt av privat karaktär. För privatpersoner är riktlinjerna att inte umgås med andra än de man bor med (eller motsvarande) och inte anordna fester i någon form.
Absolut, så klart att det är.
Jag var bara nyfiken hur det ansågs privat eller inte, det är svägerskan som är gravid.
Jag tänker inte delta om det skulle bli tal om något sånt.
Nästan hälften av de röstande fattar inte skillnaden på privat och allmän tillställning. Bedrövligt. Nån som röstat ja, hur tänker ni då?
Nästan hälften av de röstande fattar inte skillnaden på privat och allmän tillställning. Bedrövligt. Nån som röstat ja, hur tänker ni då?
Som jag fattar det är det ingen allmän tillställning nej - utan en privat.
Däremot ska ju max 8 pers vara nya "normen" som politikerna säger. Så oavsett är det ju en dålig ide i dagsläget.
Nej. Vi identifierar oss numer som ekorrar, så vi kan vara hur många som helst. Vi identifierar också alla tillställningar som lokala ica.
Nej. Vi identifierar oss numer som ekorrar, så vi kan vara hur många som helst. Vi identifierar också alla tillställningar som lokala ica.
Babyshower är amerikanskt och inte en svensk tradition. Så Varför skulle man ens ha en sådan?
Babyshower är amerikanskt och inte en svensk tradition. Så Varför skulle man ens ha en sådan?