Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Varför räknas inte aborter som ett skönhetsingrepp?

På riktigt, vad är det för jävla dum fråga??

• Anonym (Tess)

Låter hellre mina skattepengar gå till aborter än att det ska finansiera feta personer och deras gastric bypass operationer som dom ska ha gratis. Sitter och gråter hos psykologen och påstår sig ha provat ALLT men inget funkar.

Sen efter operationen trycker dom ändå i sig en massa skit och går likförbannat upp i vikt igen.

• Anonym (Tess)
    Anonym (Vara eller inte vara) skrev 2020-11-17 03:37:39 följande:

Jag blir nyfiken här. Du tycker att aborter ska betalas med skattepengar fast det i många fall är lathet och slarv som leder dit? Men tjocka människor som kan bli en dyr historia för sjukvården om operation inte görs vill du inte att skattepengarna ska gå till? Intressant. Fetma är en sjukdom som kan vara symtom på annan sjukdom ibland. Det finns många lyckade operationer också. Jag har vänner som säger till mig att de inte använder skydd och inte vill ha barn. Skulle ?olyckan? vara framme så kan man göra abort. Så jag har inga problem att betalar skatt till båda grupperna  då jag inte vet varför personen hamnat där den är. Men jag håller med dig om en sak. Tjocka personer som fått operationen borde vårda den ?gåvan? bättre. Men om man inte botar orsaken till fetman så kan det bli problem. Sorry för ett långt inlägg.

Visst,har
    Anonym (Vara eller inte vara) skrev 2020-11-17 03:37:39 följande:

Jag blir nyfiken här. Du tycker att aborter ska betalas med skattepengar fast det i många fall är lathet och slarv som leder dit? Men tjocka människor som kan bli en dyr historia för sjukvården om operation inte görs vill du inte att skattepengarna ska gå till? Intressant. Fetma är en sjukdom som kan vara symtom på annan sjukdom ibland. Det finns många lyckade operationer också. Jag har vänner som säger till mig att de inte använder skydd och inte vill ha barn. Skulle ?olyckan? vara framme så kan man göra abort. Så jag har inga problem att betalar skatt till båda grupperna  då jag inte vet varför personen hamnat där den är. Men jag håller med dig om en sak. Tjocka personer som fått operationen borde vårda den ?gåvan? bättre. Men om man inte botar orsaken till fetman så kan det bli problem. Sorry för ett långt inlägg.

Finns det bakomliggande sjukdomar så absolut!!! Men att man äter sig fet och vill ha en snabb lösning som operation tycker inte jag är ok. Jag har nämligen flera bekanta som gjort just detta. En kan tex inte äta socker utan att må illa, men kan ändå inte låta bli och äter precis som förr. Nu något år senare är hon på samma vikt igen och beklagar sig trots att det är hennes eget fel. Då är det ju ?tänket? det är fel på.

Sen har jag en vän som opererat sig som hade en kronisk sjukdom som mår jättebra och såna som honom stöttar jag gärna. Menar bara att vid gp operationer som ändå är en jävligt stor operation borde man utvärdera patienten lite mer :)
Svar på tråden Varför räknas inte aborter som ett skönhetsingrepp?