Orolig för missfall igen
Det finns en miljon trådar om exakt samma sak och jag förväntar mig egentligen inget lugnande svar. Jag har läst alla både positiva och negativa.
Jag har på 1,5 år haft tre missfall. Två MA och 1 spontant. Alla i v 6-8.
Nu är jag gravid igen. Att bli gravid verkar jag trots min ålder på snart 40 inte ha några större problem med.
Ringde gyn så fort jag plussade och fick trombyl utöva lutinus utan diskussion. Tog nog runt två timmar så kunde jag gå till apoteket och jag kunde påbörja behandling på en gång.
Trots det kan jag inte se positivt på det hela. Jag vet inte ens exakt hur långt gånget jag är för jag vill inte dra igång en app igen för att bara bli besviken och behöva trycka på ?missfall? igen.
De tre andra gångerna har jag ringt MVC ganska tidigt. Denna gången har jag inte ens tänkt tanken att ringa dit.
Jag får extra kontroller med ultraljud om jag vill men jag vet inte ens om jag vill det. Jag vill inte ligga där och sen få beskedet att det är dött när man sett fram emot att se något levande.
Just nu känns det som att jag bara väntar på att det ska gå åt helvete och jag kan inte ens tänka på framtiden. Livet är liksom lite på paus i väntan på att får starta om på nytt igen.
Sa till min sambo efter tredje missfallet att nu orkar jag inte mer. Jag vill inte mer för det är för jobbigt men nu sitter jag ändå här och är gravid och orolig och vågar inte ens kolla på pinnen när jag satt in lutinus för är livrädd att den ska vara färgad.