-
Nej man bör göra en smidig övergång.Anonym (Kneget) skrev 2020-11-15 17:34:27 följande:Är det ok att låta barnen gå utan mat tills man lyckas?
-
Det gäller som med allt annat att ta det steg för steg. Man får ta lite tid på sig att bli varm i kläderna. Precis som det är ok att det får ta tid att tillverka en ny senap.Överste Senap skrev 2020-11-15 17:35:07 följande:
Hur många av de som börjar leva som influensers kan försörja sig som det? Göra en karriär som det fram tills pension och dessutom lägga undan tjänstepension? Vem ska försörja de som misslyckas?
Eller ska de ta ett vanligt jobb i alla fall?
-
Antar att du är sarkastisk.Anonym (Kneget) skrev 2020-11-15 17:47:06 följande:Du är så godhjärtad!
Men ja som med allt annat så tar det ju tid att lära sig dessa färdigheter. Men jag hävdar att det är gynnsamt för många, eftersom detta är framtiden. Men visst har man 2 år kvar till pension är det ju ingen större ide, om man inte vill tjäna lite extra cash utöver sin pension då. -
Det krävs att man är kreativ och hittar sätt att sticka ut. Om man driver en vlogg där man bakar till exempel så räcker det kanske inte att bara baka. Utan man kanske även har ett intresse för hundar, då kan man lära sina hundar olika tricks och dansmoves. Så då lockar man både bakningsintresserade och hundälskare till kanalen.Anonym (F) skrev 2020-11-15 17:50:47 följande:Men att vara influencer/youtuber är ingen nyhet för någon längre. Fenomenet har funnits i flera år. Mängder av influencers trängs på samma marknad/område. Andra områden är så smala att följarna blir för få och sponsorerna ointresserade.
Varför ska just du få många följare? Vem ska betala dig? -
Vi är i en övergångsperiod till ett mer och mer digitaliserat samhälle.Fjäril kär skrev 2020-11-15 17:58:23 följande:Och de som inte blir rika måste fortfarande ha ett vanligt jobb. Det måste fortfarande finnas ett kretslopp i samhället som gör att allting fungerar.
-
Det gäller att rikta in sitt sikte mot framtiden, och inte hålla fast för mycket vid det gamla invanda mönstret.Fjäril kär skrev 2020-11-15 18:04:22 följande:Må så vara men det är en utveckling som lär ta 50-75 år minst och under tiden måste du fortfarande ha ett jobb i detta samhälle.
-
Det som är fantastiskt idag är att man kan bli bra på en skill, och sen lära ut den till andra via sociala medier. Sen är det alltid bra att ha något mer som lockar, man behöver ofta vara lite spexig och underhållande för att locka folk. Inte stå och prata med monoton röst. "Så här och så här funkar den kameran och blaaa blaaa blaaaa."Anonym (Matilda) skrev 2020-11-15 18:08:14 följande:I ett digitaliserat samhälle ingår fortfarande vanliga anställningar. Mycket av det som sköts digitalt idag styrs fortfarande av en människa. Som influenser så måste du ju fortfarande vara aktiv fotograf, skriva inlägget och själv välja samarbetspartners även om du utför en digitaliserad tjänst.
-
Det som är skit för en person, kan vara guld för någon annan. Smaken är som baken.Drottningen1970 skrev 2020-11-15 18:15:55 följande:
Själv kan jag inte begripa varför man skulle välja att vara nåt meningslös influencer. Vill man inte känna att man bidrar med något värdefullt till sanhället?
-
Nej framtiden är alltid framåt i tiden. Så det gäller att hålla koll på trender och vad som kommer vara viktigt framöver.Anonym (F) skrev 2020-11-15 18:16:49 följande:Framtiden är redan här och det är redan väldigt många som naivt tror de är i framkant men egentligen är de efter redan nu.
-
Många verkar ju inte må så topp på sina "vanliga jobb" heller.
www.aftonbladet.se/minekonomi/a/6j0z6r/varannan-mar-daligt-pa-jobbet -
Det gäller att låta kreativiteten flöda och våga komma ur sin comfort zone.Anonym (F) skrev 2020-11-15 18:33:46 följande:Influencers har funnits i flera år men du låter som om det vore något nytt och vi andra är stofiler som inte fattar.
Du har fortfarande inte förklarat hur du ska vara ?kreativ? så degen rullar in. Utan en riktigt bra affärsidé är du rykt, oavsett vad du sysslar med. -
Det gäller att vara kreativ.AndreaBD skrev 2020-11-15 18:38:38 följande:Tja... det kanske blir ungefär som med journalisterna - alla ville bli det, det var ju jättespännande. Så det blev stor konkurrens, mycket stress, och till slut bara en liten del som kunde försörja sig med det. Det lär ju bli samma sak med influencers och bloggare. Snarare är det säkert redan så.
-
Tiotusen dollar på 90 dagar med digital marknadsföring..
-
Jag vill bara att folk ska få upp ögonen för denna möjlighet. Tjänar ingenting på att rekommendera detta.Anonym (&) skrev 2020-11-16 11:41:08 följande:
Varför får jag det bestämda intrycket att du försöker göra reklam för något? Jag tror det är hela syftet med denna tråd.
-
I dessa coronatider är det ju även bra om man kan skaffa sig ett jobb där man jobbar hemifrån.Anonym (&) skrev 2020-11-16 12:15:06 följande:Folk vet mycket väl att denna möjlighet finns, men folk vet också att det är naivt att tro att alla som försöker bli influencer kommer att lyckas så bra att de kan försörja sig på det. Sedan är det många av oss som inte har det minsta intresse av att bli inflenser, men det verkar du inte förstå.
Nu är det hög tid att du berättar mer om din egen karriär som influenser. -
Det som är Nice med att vara influencer är också att du får träffa folk från olika företag. Efter mötena åker man ibland ut och festar tillsammans och skålar i champagne. Det är tyvärr svårt nu under pandemin
. Så man får ta mötena via videosamtal. -
Men det är ganska nice att bli bjuden på fin middag, skåla i champange, ta lite glada selfies med gänget och swinga loss på dansgolvet.:)Mandel skrev 2020-11-16 15:01:45 följande:Jag har genom åren stött på massor av kollegor som inte vill vara med på saker som sker utanför arbetstid då de värderar tid med sin familj och vänner högre än gratis alkohol och mat med "okända" människor. Många har även stått över aktiviteter med den egna arbetsgivaren och kollegorna.
Alla människor vill inte synas, festa, äta gratis osv. Personligen gillar jag inte stadslivet alls och misstänker att det är svårt att få med mig dessa champangedrickare ut i skogen på varsin MTB ihop med mig.
Har jobbat med en del projekt och varit tvungen att åka till Stockholm och jag har varit lika glad varje gång tåget rullar hemåt igen.
Eftersom jag till störst del av mitt liv jobbat med inköp har jag alltid träffat och/eller pratat med människor ifrån olika företag både i Sverige och runt om i Europa. -
Då ska man säga upp sig och bli influencer istället.Anonym (Loe) skrev 2020-11-16 15:50:48 följande:
Om man redan har ett sådant jobb då? Utan att behöva fläka ut sig på internet?
-
Jag gav honom det svar han ville ha eftersom jag inte orkade förklara mig igen då han uppenbarligen inte bemödat sig med att läsa hela tråden. De flesta jobb kommer i framtiden skötas bakom en datorskärm, vilket man även bör sträva efter särskilt i dessa coronatider. Man har ju redan nu robotar som ser till att folk håller avstånd i Singapore och Japan.momjanet skrev 2020-11-17 12:25:48 följande:Så du tycker att all personal i vården ska säga upp sig och börja jobba hemifrån som influncers?Sogol skrev 2020-11-16 15:57:57 följande:Då ska man säga upp sig och bli influencer istället.
Då antar jag att du även tycker att poliser, brandmän och chaufförer också ska göra det.
Jag tror så här att antingen har du inte tänkt klart eller så är det jag som missar stora steg i din tankekedja. Kan du utveckla din filosofi lite grann och berätta hur du tror att det går för samhället om alla säger upp sig och blir influncers?
-
"Du swipar höger å jag swipar dig tillbaka ingenting e som föruuuut duuu eee vääärstaaa tinderellaaaan fööölj meeed miiig uuuut!!!!" *Gör några fräcka dansmoves.Mandel skrev 2020-11-17 13:24:38 följande:Har haft kollegor av båda könen som mognat sent och levt som 20-åringar även fast de passerat 40.
Samma när jag nyligen var i dejtingsvängen. En del växer upp/mognar sent andra inte alls