Inlägg från: Anonym (&) |Visa alla inlägg
  • Anonym (&)

Jag kan inte fatta varför folk väljer att söka vanliga anställningar

Sogol skrev 2020-11-15 16:59:57 följande:
    Bianca Ingrosso har inte ens gått gymnasiet har jag för mig. Pewdiepie sitter och spelar tv spel via youtube, och drar in miljoner.
    Man behöver ingen gymnasieutbildning för att bli popstjärna heller, men endast en försvinnande liten del av alla som vill bli popstjärna, blir så populära att de kan försörja sig på det.
  • Anonym (&)
    Sogol skrev 2020-11-15 17:16:23 följande:
    Alla som tjänar pengar på sin youtubekanal blir inte rika. Men finns många som försörjer sig på det.
    De allra flesta YouTube-kanaler är inte ens monetiserade. För att få din kanal monetiserad, ska du komma upp i ett visst antal tittare. Ytterst få som startar en YouTube-kanal gör det. Så även om det finns ?många? som försörjer sig på sin YouTube-kanal, så drunknar dem i antalet av alla dem som inte gör det.
  • Anonym (&)
    Sogol skrev 2020-11-15 18:16:31 följande:
    Det som är fantastiskt idag är att man kan bli bra på en skill, och sen lära ut den till andra via sociala medier. Sen är det alltid bra att ha något mer som lockar, man behöver ofta vara lite spexig och underhållande för att locka folk. Inte stå och prata med monoton röst. "Så här och så här funkar den kameran och blaaa blaaa blaaaa."
    Hur mycket tjänar du själv som bloggare/youtuber/influencer, TS? Hur blev du så känd att du kunde försörja dig på det? Kan du länka till dina sociala medier?
  • Anonym (&)
    Sogol skrev 2020-11-15 18:20:00 följande:

Det som är skit för en person, kan vara guld för någon annan. Smaken är som baken.

Om du förstår att smaken är som baken, varför förstår du inte då att alla inte VILL bli influencer? Det är verkligen inte ett jobb som passar alla. Vi är olika. Alla är inte bekväma med att stå framför en kamera och bli bedömd av tusentals tittare. Och det är inget fel med det. Alla behöver inte "komma ur sin comfort zone". Vill du på fullt allvar ha ett samhälle som till 100 % består av influencers? Varför stör du dig på att folk söker "vanliga" jobb? Kan man inte få göra som man vill?
  • Anonym (&)
    Sogol skrev 2020-11-16 11:17:44 följande:

Tiotusen dollar på 90 dagar med digital marknadsföring..

Varför får jag det bestämda intrycket att du försöker göra reklam för något? Jag tror det är hela syftet med denna tråd.
  • Anonym (&)
    Sogol skrev 2020-11-16 11:51:40 följande:

Jag vill bara att folk ska få upp ögonen för denna möjlighet. Tjänar ingenting på att rekommendera detta.

Folk vet mycket väl att denna möjlighet finns, men folk vet också att det är naivt att tro att alla som försöker bli influencer kommer att lyckas så bra att de kan försörja sig på det. Sedan är det många av oss som inte har det minsta intresse av att bli inflenser, men det verkar du inte förstå.

Nu är det hög tid att du berättar mer om din egen karriär som influenser.
  • Anonym (&)
    Mandel skrev 2020-11-16 12:52:57 följande:

Har det inte varit några youtubers/influencers med i Lyxfällan? 

Om alla blir influencers är ju frågan vem som ska producera och transportera alla prylar som alla då ska göra reklam för och få folk att köpa. Svårt att tjäna pengar på att sälja ingenting liksom

Tittar inte på Lyxfällan, men det skulle inte förvåna mig XD

Exakt, allt kan inte automatiseras.
  • Anonym (&)
    Sogol skrev 2020-11-16 14:20:44 följande:

Det som är Nice med att vara influencer är också att du får träffa folk från olika företag. Efter mötena åker man ibland ut och festar tillsammans och skålar i champagne. Det är tyvärr svårt nu under pandemin

. Så man får ta mötena via videosamtal.

Det låter inte det minsta nice, tycker jag. Vissa verkar tro att vi alla drömmer om ett liv i glamour där man får träffa kändisar och vara ute och festa. Själv kan jag knappt tänka mig något värre.
  • Anonym (&)
    Sogol skrev 2020-11-16 15:57:57 följande:

Då ska man säga upp sig och bli influencer istället.

Varför då? Det är väl upp till var och en?

Och snälla du, varför vägrar du svara på vad du själv jobbar med?
  • Anonym (&)
    Mandel skrev 2020-11-17 11:34:32 följande:

Fungerar säkert och är skitkul innan man fyllt 30 och skaffat familj.

Jag som är 46 har inte det behovet och har heller inga problem med alla restriktioner pga corona eftersom jag ändå inte har behovet av att flyga världen runt, festa på krogen, gå på nattklubb osv.

Enligt TS profil är hen 45...
Svar på tråden Jag kan inte fatta varför folk väljer att söka vanliga anställningar