Sogol skrev 2020-11-16 14:20:44 följande:
Det som är Nice med att vara influencer är också att du får träffa folk från olika företag. Efter mötena åker man ibland ut och festar tillsammans och skålar i champagne. Det är tyvärr svårt nu under pandemin
. Så man får ta mötena via videosamtal.
Jag har genom åren stött på massor av kollegor som inte vill vara med på saker som sker utanför arbetstid då de värderar tid med sin familj och vänner högre än gratis alkohol och mat med "okända" människor. Många har även stått över aktiviteter med den egna arbetsgivaren och kollegorna.
Alla människor vill inte synas, festa, äta gratis osv. Personligen gillar jag inte stadslivet alls och misstänker att det är svårt att få med mig dessa champangedrickare ut i skogen på varsin MTB ihop med mig.
Har jobbat med en del projekt och varit tvungen att åka till Stockholm och jag har varit lika glad varje gång tåget rullar hemåt igen.
Eftersom jag till störst del av mitt liv jobbat med inköp har jag alltid träffat och/eller pratat med människor ifrån olika företag både i Sverige och runt om i Europa.