Inlägg från: Anonym (slags influencer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (slags influencer)

Jag kan inte fatta varför folk väljer att söka vanliga anställningar

Jag fattar inte varför folk tror att det är så jäkla lätt att försörja sig på att blogga, ha en youtubekanal och vara influencer. Många tror att det är skitenkelt och man tjänar storkovan på sekunden man startat en youtubekanal. Sanningen är att man inte ska göra det för att tjäna pengar, för det kommer du med största sannolikhet inte göra, särskilt inte med den inställningen.

Sogol skrev 2020-11-15 17:16:23 följande:
    Alla som tjänar pengar på sin youtubekanal blir inte rika. Men finns många som försörjer sig på det.
    Knappast ens många, även om jag råkar vara en av dem.
    Sogol skrev 2020-11-15 17:59:39 följande:
    Vi är i en övergångsperiod till ett mer och mer digitaliserat samhälle.
    Digitaliserat samhälle =/= ingar vanliga anställningar.
    Drottningen1970 skrev 2020-11-15 18:15:55 följande:

Själv kan jag inte begripa varför man skulle välja att vara nåt meningslös influencer. Vill man inte känna att man bidrar med något värdefullt till sanhället?

Jag bidrar med värden till samhället. Varför tror du att jag inte gör det?
    Drottningen1970 skrev 2020-11-15 18:23:29 följande:
    En influencer bidrar faktiskt inte med ett skit. De kan inbilla både sig själv och andra om att de gör nåt värdefullt, men så är det inte. Ni behövs inte. Alls.
    Så glädje- och kunskapsspridning, konsumentupplysning, samhällsengagemang, välgörenhetsinsamligar och skattegenererande verksamhet är "inte ett skit". Bra, då vet jag. 
    Anonym (F) skrev 2020-11-15 18:33:46 följande:
    Influencers har funnits i flera år men du låter som om det vore något nytt och vi andra är stofiler som inte fattar.

Du har fortfarande inte förklarat hur du ska vara ?kreativ? så degen rullar in. Utan en riktigt bra affärsidé är du rykt, oavsett vad du sysslar med.
    Influncers har alltid funnits egentligen. När du säger till dina kollegor "de här kakorna jag köpte var ju skitgoda" så är du en influencer. När Marie Antoinette avporträtterades i en chemise blev hon en influencer.
Svar på tråden Jag kan inte fatta varför folk väljer att söka vanliga anställningar