Inlägg från: Anonym (Saga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saga)

Dött foster på RUL

Beklagar verkligen!

Har varit i nästan samma sits. Också vecka 14.

Jag hade också gjort två snitt tidigare, men det är ju ingen förlossning så sätt, utan det räknas fortfarande som abort.

Det gjorde inte särskilt ont fysiskt, och med hjälp av morfin blev smärtan helt hanterbar.

Det tog 8 månader att bli gravid igen. Men det blev tyvärr missed abortion i vecka 9. Blev gravid på nytt två månader senare och det gick bra. Födde med planerat snitt. 18 månader senare kom nästa barn, även det gick bra.

• Anonym (Saga)
    Tredtopp skrev 2020-11-14 20:26:16 följande:

Vill verkligen understryka hur tacksam jag är för att ni delar era erfarenheter m. Sen igår har jag känt mig så ensam. Som att det är fel på mig.

Det jag vet är att på måndag ska jag till sjukhuset. Prata oxh svälja en tablett. Sen ska jag hem oxh tillbaka på onsdag. Vad händer då? Tänk om det sätter igång på tisdagen? Vad gör jag då?? När allt är ute får msn något återbesök för att se att allt är ok? Får man extra UL vid en eventuell nästa graviditet? Någon som vet?

Jag fick inget återbesök. Inte heller extra ultraljud nästa graviditet. Däremot fick jag ett tidigt extra ultraljud graviditeten därpå, men det var pga att jag nyligen haft ett missed abortion då.
Svar på tråden Dött foster på RUL