Tredtopp skrev 2020-11-14 20:28:51 följande:
Grattis till nya graviditeten :)
Får du något extra ul för att lugna din oro nu denna graviditet tror du?
Jag vet faktiskt inte, men jag tror det. Läkarna var tydliga när allt hände, att de måste hålla ordentlig koll på min moderkaka om jag blir gravid igen. Skulle den börja växa fast, så måste jag avbryta graviditeten.
En sak (skriver inte för att skrämmas, utan verkligen bara i välmening så att du ska vara informerad) - du skrev att du ska ta en förberedande tablett o j sedan vara tillbaka några dagar senare.
Har de meddelat dig att denna tablett KAN starta hela förloppet? De meddelade inte mig, men en väninna till mig förlorade sina barn i magen i v24. Hon fick en förberedande tablett och skulle vara tillbaka dagen efter. De berättade aldrig något mer för henne, men på natten fick hon värkar och tvingades gå igenom allt hemma. Alldeles fruktansvärt!!
Jag frågade läkaren i våras, när de berättade att jag skulle ta en sådan tablett, och först när jag hade frågat så sa de att det faktiskt fanns en risk. Jag vägrade vara hemma ifall något sådant skulle hända mig (hade en ettåring hemma, och vi skulle aldrig vilja vara med om något sådant, framförallt inte när han var där), och därför blev jag inlagd en dag tidigare. Inget hände mig, men det kändes bra att vara på sjukhuset IFALL något skulle hända.
(Sen vet jag inte hur det är i v.13+4, om man går igenom hela förloppet hemma ändå? Isåfall spelar det kanske ingen roll. Jag hade ett MA i v10+ för några år sen och då fick jag gå igenom det hemma iallafall).