Inlägg från: nnnnnnnn |Visa alla inlägg
  • nnnnnnnn

Vad för skostorlek hade era 2 åringar när de var 1 år

Jag har köpt en hel del när det varit halva reapriset eller liknande rea på Kavat eller liknande dyra märken.
    Min tanke har varit att ifall jag kan köpa ett par skor/stövlar/vinterkängor för 250 kr istället för 1000 kr, så kan jag säkert sälja dem för 250 kr på blocket/tradera om de inte passar. För när säsongen väl kommer så är det aldrig så bra rea, så då kan jag få ut det jag gett för dem.

Jag har köpt 1 storlek större för var 6:e månad. Så när vinterskorna varit på sista-chansen-rea efter vintersäsongen, så har jag köpt 2 stl större än barnet hade i slutet på vintersäsongen och likadant med sommarsäsongen.
    Så skulle jag köpt just nu, hade jag tagit skor som kan användas på våren/sommaren/hösten = ett halvt år funkar de så det är större chans att de går att använda (dvs hellre gympaskor än sandaler). Jag hade tagit 1 stl större för tidiga våren och 2 stl större för sensommaren/hösten. MEN varit beredd att sälja något av paren om de blir för små innan det är dags att använda eller om de är för stora när säsongen tar slut...

• nnnnnnnn

Samma sak med dyrare vinterkläder tex overaller mm.
    Köper på chans och får sälja ibland...
    En gång hittade jag en overall som kostade 999kr för 175 kr. Chansade på att barnet skulle växa enligt beräkningarna och köpte den, det fanns tyvärr bara 1 st kvar i fyndlådan annars hade jag tagit 1 storlek till för säkerhets skull.
    Nu har jag haft tur och inte behövt sälja så många skor och plagg. Jag har inte heller tagit mer betalt än jag gett själv, så jag har säkert gjort någon annan glad med...

Svar på tråden Vad för skostorlek hade era 2 åringar när de var 1 år