Inlägg från: Anonym (ems) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ems)

Vårt liv är så tråkigt

Det låter som om du skulle behöva lite terapi för att komma ur det där.
    Det är inte farligt att vara ensam. Inte alls. Och du har ju dessutom barn.

Och när folk pratar om honom (hur kan de göra det eftersom du aldrig träffar andra vuxna?) är det ju bara att säga "kul för honom". Och sedan inte bry sig mer. 

• Anonym (ems)
    Anonym (Tråkigt liv) skrev 2020-11-12 15:11:25 följande:

dem skickade meddelande till mig via social media vare sig jag ville eller inte så blockade bort mig från det och orkade inte med folk som ville bara ha något att prata om 

jag har mina barn varannan vecka och utan dem hade jag aldrig klarat att ändå ha ett liv för oftast känns de som jag inte ha något liv utan bara är 

jag vill ha någon att umgås med så man få skratta ha något att se fram emot 

nu gör jag ju bara saker för man måste 

hade velat ha mer att ge mina barn 

Ja, men bra att du blockade. Det där klarar du dig ju utan!

Det är inte helt hälsosamt att hänga upp det där på en annan person. Att du behöver någon annan för att ha saker att se fram emot t ex. Det kan bli direkt skadligt. För om du har den inställningen är det otroligt lätt att träffa fel person och ha överseende med grejer du egentligen inte kan leva med i längden.

Jag tror verkligen att terapi skulle vara bra för dig. Så du kan få hjälp att hitta ditt eget fokus. Egna saker att se fram emot liksom.
  • Anonym (ems)
    Anonym (Tråkigt liv) skrev 2020-11-16 09:15:54 följande:

Han gjorde det igen

Ljög för mig

Jag hittade bilder och videor på andra kvinnor nya och samma som innan

Han säger att det är mitt fel att han är sån för jag säger han är sån

Slut igen men hur går jag vidare

Det är bättre att vara ensam än att vara med någon som får en att må dåligt.

Har du egentligen känt dig MINDRE ensam med honom?

Jag tror fortfarande att du behöver träffa en terapeut. Det är inte hälsosamt att hänga upp sig på någon som gör en illa. Du behöver reda upp vad det beror på att du gör det. Och reda upp varför du är så rädd för ensamhet. Framför allt så du inte begår samma misstag igen.
Svar på tråden Vårt liv är så tråkigt