Inlägg från: Anonym (Samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här)

Försöker med nummer 2

Ännu en som är i liknande situation. Sonen på 2,5 år kom till snabbt men nu har vi försökt i snart 18 månader utan resultat. Fertilitetsutredning på oss båda visar att allt ser bra ut.

Tidigare har det känts avlägset med IVF men om inget händer så känner jag mig redo för det i början av nästa år.

• Anonym (Samma här)
    Maria2306 skrev 2020-11-11 12:06:52 följande:

Det känns som att vi är flera i ungefär samma situation.. vilket är ganska skönt att höra att man inte är ensam med att kämpa.

Som en annan skrev, har ni någon speciell strategi eller tips att dela med er av?

Jag testade letrozole en månad trots egen äl men den rubbade min annars så regelbundna cykel då äl blev försenad. Så jag skippar den, men hört mycket bra om letrozole av andra!

Testar nu omgång två med lutinus efter äl. Får se om det funkar.

Håller tummarna för er alla!
  • Anonym (Samma här)
    33villbligravid skrev 2020-11-13 11:57:54 följande:

Äsch äsch! Tog precis ett negativt test, BIM -3. Kände det på mig, men tänkte bättre veta än fortsätta hoppas. Det var 8:de försöket. Börjar bli så less ...

Tycker det tyngsta är att få sina förhoppningar krossade månad efter månad. Är såå avis på alla dem som kan tycka det är lite spännande med graviditesttest och bara känna sig förhoppningsfulla och glada i sina försök.

Ursäkta deppigt inlägg. Har någon av er några konkreta tankar om hur länge ni tänker försöka? Eller ge upp i ngt skede?

Jag ska som sagt börja med letrozol efter jul. Tänker att jag ger det 3-4 månader och om det inte funkat sedan så "ger jag upp".

Dvs  preventivmedel behöver vi ju uppenbart då inte, men tänker släppa sedan allt med koll på ÄL, och säkra att vi ligger under vissa perioder.

Nej, vad trist! Förstår hur det är. Är på äl+7 och ska testa om tre dagar tänkte jag.

Har försökt i snart 18 månader och när jag tänker tillbaka så känns det helt overkligt att det gått så lång tid. Även min man tycker att det är väldigt ledsamt, men vi tänkte köra ivf till våren. Har du inga sådana planer?

Har sagt säger 100 gånger att jag ska ge upp, sluta med tester och inte bry mig och det funkar de första dagarna. Sen när äl närmar sig får jag hopp igen. Hoppet är ju det sista som överger en och det stämmer...
  • Anonym (Samma här)
    33villbligravid skrev 2020-11-13 12:50:55 följande:

Vi har tidigare talat om att vi inte ska dra igång med IVF. Att det är så lång väntetid/dyrt vid privat klinik och ärligt talat är jag så rädd för att sätta tid,pengar och energi på det och ändå bli besviken. Skulle det vara fråga om första barnen hade jag gjort den utan tvekan, men nu vet jag inte...

Men det är svårt att ge upp hoppet, verkligen!

Ju längre tiden går desto mer börjar det kännas som ett ok alternativ med IVF. Tror nog får mannen med på det också om jag berättar hur mycket jag vill. Så vem vet, kanske det blir aktuellt med IVF ändå!

Jag håller tummarna för dig om tre dagar då :) 

Tack!

Håller med dina tankar kring ivf. Har själv kännt så och det är ju ingen garanti på att det fungerar heller, försöker vara ödmjuk inför det. Tänker att ivf också kan se vissa fel som inte märks i vanliga utredningar, tex om äggen är dåliga, spermierna inte tränger in osv. Men visst, det är ju satans dyrt. För några månader sen var jag helt emot ivf, tyckte det kändes så märkligt när man liksom blivit med barn och fått ett redan.

Min lutealfas är 9-10 dagar så lite på gränsen. Jag tycker den är för kort (trors att jag blivit gravid tidigare) men testar för att se om progesteronet (lutinus) hjälper och det gör den. Jag slutar med lutinus ca äl+12 och får mens äl+14. Lutinus bygger ockdå upp slemhinnan så att ägget ska kunna fästa. Har läst att kvinnor som får upprepade missfall kan behöva stöd av progesteron. Jag får inga biverkningar så jag kör på det.
Svar på tråden Försöker med nummer 2