Silverjenny skrev 2020-11-11 03:50:58 följande:
Visst ja, du har ju hunnit vara gravid och föda barn också. Du har alltså ÖVER 10 års yrkeserfarenhet av att jobba inom kommunen heltid, du har en kandidatexamen (3 års heltidsstudier efter 3 års gymnasium) och du har hunnit föda och uppfostra barn dessutom. Och du är 29 år. Jag får inte ihop matematiken! Antagligen skarvar du med antalet år du jobbat och räknar med att du jobbat extra kvällstid under studietiden som heltidsarbete. Men du har ju ett barn, hur har du fått ihop det? En extremt stöttande partner som tagit hand om barnet heltid och du har inte varit mammaledig alls?
Det var ju ingen enkel administrativ chefsroll det här utan du skulle ha ett komplext ansvar för att nätverka och planera strategier för kommunens arbete i utsatta områden. Vad har du för arbetserfarenhet som kvalificerar dig för den positionen? Vad har du kandidat inom?
Jag säger inte att det är omöjligt, du kanske är en superwoman som är extrembegåvad och fick hoppa över 2-3 år i skolan och du gick en oerhört slapp universitetsutbildning som krävde minimal arbetsinsats (och du lade ner minimalt med tid på studierna) men det låter snarare som att du inte är helt sanningsenlig med de uppgifter du lämnat här. Pga. att 16+3+3+10+graviditet och barnafödande helt omöjligt kan bli 29.
Hej tack för att du tog din tid att kommentera.
Gällande att jag har arbetat 10 år heltid samt lagt tre år på universitet är ingen jag skulle påstå om jag inte hade gjort det. Men sen om min utbildning var ?enkel? eller inte är inget som jag känner är relevant att diskutera eftersom det är väldigt individuellt. Jag skulle absolut inte påstå att jag är någon ?superwoman? men jag kan säga så här. Jag har fått prioritera, och avstå från mycket som kanske andra i min ålder har kunnat göra.
Jag har arbetat i utsatta områden och har ett bra nätverk där, då jag har arbetat med olika projekt. Jag har dom meriterna som kräv men sen om jag skulle vara en bra chef eller inte det återstår att se.