Anonymmamma123 skrev 2020-11-09 21:27:49 följande:
Hehe, så är det verkligen inte ????. Jag har på senare tid arbetat som samordnande. Innan det så arbetade jag enbart på fältet (direkt med människor).
1. Jag arbetade för att försörja mitt barn.
2. Jag skulle inte påstå att universitetet är ?enkel? gillar man det man studerar och gör det av rätt anledning så går det lättare. Jag tillämpade exempelvis direkta exempel och dilemma från arbetslivet till studierna. Medans klasskamraterna inte hade arbetat ett dag av deras liv.
Visst ja, du har ju hunnit vara gravid och föda barn också. Du har alltså ÖVER 10 års yrkeserfarenhet av att jobba inom kommunen heltid, du har en kandidatexamen (3 års heltidsstudier efter 3 års gymnasium) och du har hunnit föda och uppfostra barn dessutom. Och du är 29 år. Jag får inte ihop matematiken! Antagligen skarvar du med antalet år du jobbat och räknar med att du jobbat extra kvällstid under studietiden som heltidsarbete. Men du har ju ett barn, hur har du fått ihop det? En extremt stöttande partner som tagit hand om barnet heltid och du har inte varit mammaledig alls?
Det var ju ingen enkel administrativ chefsroll det här utan du skulle ha ett komplext ansvar för att nätverka och planera strategier för kommunens arbete i utsatta områden. Vad har du för arbetserfarenhet som kvalificerar dig för den positionen? Vad har du kandidat inom?
Jag säger inte att det är omöjligt, du kanske är en superwoman som är extrembegåvad och fick hoppa över 2-3 år i skolan och du gick en oerhört slapp universitetsutbildning som krävde minimal arbetsinsats (och du lade ner minimalt med tid på studierna) men det låter snarare som att du inte är helt sanningsenlig med de uppgifter du lämnat här. Pga. att 16+3+3+10+graviditet och barnafödande helt omöjligt kan bli 29.