• molly50

Finns det ens någon sajt som fungerar sämre än Familjeliv?

Som flera redan har skrivit så är det intressant att läsa här i forumet och se vilka olika liv andra lever och vilka olika åsikter folk har.
    Men detta laggandet är något som kan störa mig enormt.
    Jag tänkte först att det var min dator som krånglade,men nu inser jag att så inte är fallet.
    Jag hoppas att det åtgärdas,för det är enormt frustrerande.

• molly50
    Anonym (.) skrev 2020-11-08 21:44:20 följande:
    Det har laggat i ganska många år. Från början hette det TÖM CACHEN. Sen hörde vi ingenting.

Men åtgärdas, det kommer inte att ske.
    Sajten kommer långsamt att dö som alla andra webbforum som mer eller mindre överges av ägarna. Det har skett många gånger förr och det händer just nu, här.

Googla "Forumdöd" och du får mängder av träffar från en massa olika fd forum...
    Ja,det är väl risk för det.
    Tyvärr,för det vore lite sorgligt.
  • molly50
    LittleSunshine84 skrev 2020-11-08 21:49:33 följande:

Det roliga är att man får aldrig ngt svar av ngn moderator eller ngn som helst feedback när man klagar. Är också ett lustigt sätt att ta emot kritik :)

En annan sak som är irriterande är att om man fpr ett inlägg borttaget så får man bara ett pm med en kort sifferkod.
    Och det går inte att svara på. Så man kan inte ställa några frågor om varför inlägget togs bort  te x.
    Och man vet inte ens vilket inlägg som har plockats bort eller i vilken tråd.
    Det är dåligt,tycker jag.
  • molly50
    LittleSunshine84 skrev 2020-11-08 22:37:18 följande:
    Visst är det dåligt. Jag har fått inlägg bortplockade som inte på ngt sätt varit provocerande eller dumma. Typ att TS kan ha frågat ska jag ta lån för att köpa en elcykel istället för en vanlig cykel. Jag svarade typ: köp det du känner att din ekonomi klarar av. Så har inlägget blivit anmält och så kan man inte ens få ngt svar på varför.

Eller typ att det står att man har ett citerat inlägg och när man klickar så kommer man till en rätt så blank sida. Man har ingen aning om vilken tråd det är.

Eller att gamla trådar man skrivit som anonym inte finns under mina trådar eller vad det heter.

Listan kan göras lång :)
    Ja,precis! Det har hänt mig med.
    Men det är ju,som sagt,svårt att få svar på vilket inlägg som plockats bor och varför när man bara får ett blankt pm med en kort sifferkod.
    Tidigare fick man i alla fall ett pm innehållande inlägget som plockats bort och en förklaring till varför. Jag förstår inte varför det har ändrats.

Man får kanske lägga till tråden i sina favoriter så hittar man den lättare.
  • molly50
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-09 09:09:44 följande:

Ja men jag upplever det som om det har varit segare på senare tid. Speciellt kvällstid. Delar du min upplevelse?
    Jag upplever också att det är segare kvällstid då kanske fler är inloggade.
    Men det kan vara segt även andra tider på dygnet.
    Så något måste ju oavsett göras åt det här problemet.
  • molly50
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-09 09:13:23 följande:

Mejla support @ familjeliv.se utan mellanslag eller Inboxa mig. Numret gör att vi kan se vad ärendet handlar om. Oftast hittar du redan i meddelandet varför inlägget tagits bort.
    Ok. Tack!  Fast supporten får man sällan eller aldrig svar ifrån.

Fast det brukar inte stå varför inlägget har plockats bort eller från vilken tråd. Bara sifferkoden. Inget annat. och utan möjlighet att svara.
    Förr var det så att man kunde se i meddelandet vilket inlägg som tagits bort och varför. Men inte nu längre.
    Och det måste jag säga att jag tycker är dåligt.
Svar på tråden Finns det ens någon sajt som fungerar sämre än Familjeliv?