• mari123

Kan han tvinga oss till visning?

Anonym (F) skrev 2020-11-06 18:38:33 följande:

Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.

Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?

Ni borde väl kunna resonera med värden om en tid som passar ER!? Ni måste ju visa bostaden och ni är väl inte hemma JÄMT? Är det bostadsbrist på er ort som på så många andra så torde det räcka med EN visning?
  • mari123

Jag tänker att man bör få en visning av lägenheten OM man vill. Ofta känner man när man kommer IN i bostaden om den är rätt. Om man inte säljer/byter privat så är det ju ngn annan som visar bostaden och rimligtvis håller man sig hemifrån den stunden. Tar knappast så lång tid. Räcker med en promenad med hunden och så är det klart när man kommer hem. 

• mari123

OT OT men apropå ändå.....Jag besökte sjukhuset förra veckan och DÄR märktes ingenting av corona-hysterin faktiskt. Det kändes mer på bussen dit med chauffören framför sin avspärrning! Många besökare och mycket personal. Inga munskydd på ngn personal eller annat och butiken var öppen och trängsel på Apoteket. Precis som vanligt och det kändes vilsamt.  Kanske var där markeringar i golvet om avstånd..................................men man ser dem ju inte längre.

• mari123
    Anonym (.) skrev 2020-11-09 09:01:32 följande:
    Så är det överallt och inte bara på sjukhus. Folk struntar totalt i pandemin eftersom "det händer inte mig" plus att man alltid lägger allt ansvar på alla andra. Själv gör man precis som man vill. Ungefär som den narcissistiska Trump, man hittar på egna regler som man följer men bara om man har lust, annars struntar man helt i dem.

Sen är det inte rekommendation att springa runt i munskydd, det använder man i nära kontakter. Jag lovar dig att all personal använder munskydd precis så som det rekommenderas. Har du missat att munskydden i nära vårdkontakt är något personalen har fått slagits för???? Rekommendationen var från början att det endast räckte med visir. Det är och har aldrig varit sant. Anledningen varför de rekommendarade det var för att det var billigast. Se uppdrag granskning om detta.

www.svtplay.se/video/28880062/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-21-spelet-om-munskydden-del-1
    Och så ska man ta Pandemin på allvar när vårdpersonal måste SLÅSS för att få tag på munskydd?! och medias "hit och dit"-rapportering. Jag fattar att folk inte lyssnar längre. EN sak vet jag och det är att NÄR/OM, fasansfulla tanke, vi får en pandemi med dödlighet på allvar så ser vi inte en kotte ute. 
  • mari123
    Anonym (Ssk) skrev 2020-11-10 09:23:38 följande:
    Vi är redan i en pandemi med dödlighet...
    Men lyckligtvis inte värre än vinterkräksjukan.
  • mari123
    sextiotalist skrev 2020-11-10 10:23:05 följande:
    Jo värre. Har aldrig någonsin hört talas om överfyllda IVA med patienter som har vinterkräksjukan. Den är allvarlig för riktigt gamla och folk med allvarliga sjukdomar, inte att förringa.

Idag har 1 262 000 dött pga covid19. Motsvarande för vinterkräksjukan är 200 000
    Menar du att 1262000 dött i Sverige?...... 
  • mari123
    sextiotalist skrev 2020-11-10 12:09:29 följande:
    I världen och 200 000 pga vinterkräksjukan i världen
    Nu är vi ju väldigt OT här..............men jag tycker båda siffrorna är GLÄDJANDE låga. Inte precis digerdöden 2.0 utan mer obegriplig hysteri.
Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?