• Metalbrutta

Antidepp

Hej! Efter flera månader av depression och svår ångest ska jag nu börja med antidepp och kombinera med kbt. Jag har varit starkt skeptisk till antidepp men har inget val lägre än att iaf ge det en chans. Jag har fått ecitalopram och nu vill jag att ni som har blivit hjälpta av antidepp ska skriva era erfarenheter och hur ni mår idag. Vill inte höra ?skulle aldrig ta det?, ?det är ett jävla råttgift?, ?jag blev värre av dom? osv osv utan bara bra synpunkter! Detta är för att jag ska lämna mer lust att vilja ta dom! Tack för på förhand <3

• Svar på tråden Antidepp
  • Metalbrutta
    Anonym (K) skrev 2020-11-06 14:21:35 följande:

Min erfarenhet är att medicin av den typen tar bort topparna och dalarna, att man blir ganska känslomässigt avtrubbad. Det är en bra hjälp i en kort period för att ta sig ur depression men jag skulle vara vaksam för att äta det i längre perioder (som jag upplevde att läkarna önskade).

Det är också en biverkning att man kan må sämre första tiden och bli självmordsbenägen innan man börjar må bättre! Ha det i bakhuvudet om du väljer att börja ta medicinen. Det blir bättre! Kämpa på!

Jo det har jag förstått men vet dom som har ätit det jätte länge, flera år också och har mått bra.. verkar vara väldigt ovisst med denna typ av medicin
Svar på tråden Antidepp