• SML89

BIM dec 2020

essemess skrev 2020-11-23 14:42:27 följande:

Jag testar också med CB advanced digital, den med blinkande gubbe. Är ny på detta men har fattat det som att blinkande gubbe = hormonet östrogen ökar = hög fertilitet = dags att börja ligga! Fast gubbe = LH ökning = maximal fertilitet = ägglossning inom 48h.

se.clearblue.com/agglossningstester/advanced-digital

Vanliga stickor registrerar inte östrogen utan bara LH. Någon får gärna rätta mig om jag har fel ;) Jag gillar dessa test eftersom man får en "hint" om när det börjar närma sig ÄL. Plus att man slipper tolka streck hit och dit...

Idag är det min fjärde dag med blinkande gubbe. Hoppas på fast gubbe imorgon, då är det CD13.

Vilken dag är du på? :)

Du har nog rätt i att de är så de funkar :) de är bra så vet man att de är lika bra att börja ha sex redan vid blinkande för att maximera chanserna. Ja men eller hur!! De är skönt att få svart på vitt direkt o inte vela över strecken och om man nått sin peak eller inte.

Oj okej då har du haft blinkande sen CD10? Ja är på CD9 idag så ska nog börja testa imon då.
  • SML89
    Bessan91 skrev 2020-11-23 13:44:41 följande:

Det är ju grymt bra ! Önska man själv kunde vara chill och bara äsch låt de hända liksom men det går riktigt inte :/ men man gör ju det som känns bäst och det man vet funkar för en själv. Jag får ju liksom se , jag kanske inte blir gravid och får kolla ÄL med stickor igen nästa månad men som sagt försöker inte tänka på de men d svårt ..

Haha kan säga att ja inte är så chill me de utan bara min man =) ja försökte intala mig själv att de händer när de händer men för varje gång som går blir man ju mer o mer manisk. Man får helt enkelt försöka hålla de på en bra nivå o inte stressa upp sig för mkt heller. Stress påverkar ju så negativt.
  • SML89
    essemess skrev 2020-11-23 20:40:34 följande:
    Gör det! Jag började testa på dag 7. Dag 7 och 8 fick jag en tom ring, sedan blinkande gubbe dag 9-12. Börjar bli rädd att den fasta gubben inte ska komma.. Jäkla hjärnspöken! Tyckte mig se lite ÄL-flytningar igår och idag men det kan ju lika gärna vara (ursäkta) gammal sperma...? Brukar även få ont runt ÄL men det har ännu inte känts mer än liite molande idag i magen.
    Jag testade i morse CD10 men äl är om 6 dagar enligt appen så kanske inte ger utslag ännu. Jag tycker d låter som att din äl är på gång ändå. Du får nog fasta gubben snart och sen kommer äl =)
  • SML89
    fruitloop skrev 2020-11-24 08:43:17 följande:
    Tack!! <3

Ja, det är verkligen så olika. Med första barnet blev jag gravid direkt, och det gick hela vägen. Så det känns som att jag måste gå igenom detta för att jämna ut det :( Är orolig att kejsarsnittet eller operation av cellförändringar nu gjort att jag inte får behålla mina barn...

Jag är likadan. Överanalyserar allt. Tog till och med ett gravtest igår. Fastän jag vet att det är OMÖJLIGT att se så tidigt. Blir galen på mig själv. Sen är jag redan orolig över hur orolig jag kommer vara när jag väl blir gravid. Att förlora ännu ett barn... 

Hoppas 4e försöket har guldägget nu! Det kommer nog ska du se. Kroppen verkar ju förbereda med östrogenet. Sen har jag blivit gravid utan att fått positivt på äl-test (fastän jag testat 1-2 ggr om dagen), så det känns inte som testen alltid fungerar.

Håller tummarna för oss nu!
    Verkligen tråkigt när det blir så. Det är så olika, hört vissa som haft alla enkla och lätta graviditeter och andra som kämpat med många missfall etc. Känner en som haft problem med cellförändringar men som blev gravid snabbt ändå, och graviditeten gick jättebra, så förhoppningsvis har det ingen påverkan.

Vi får alla peppa och hjälpa varandra att inte bli för besatta och överanalysera allt. Jag blir ju med mer sån ju fler försök som går. Vi är inne på 3e nu. Första barnet tog omkring 6 månader.
  • SML89
    FruH2 skrev 2020-11-24 21:26:56 följande:
    Tror det är precis som du säger. Blinkande betyder att hormonet stigit och att du nu har chans att bli gravid och fast smiley betyder att gränsen för högt hormon uppnåtts och hög chans att bli gravid och att ägglossning sker inom 24-36 timmar så har jag fått berättat för mig.
    Tack för svar =) Verkar som att det är så ja. Har haft en tom ring (negativt) 2 dagar nu, men vi körde på igår ändå. Kanske har sex varannan dag nu tills blinkande och då kör på var/varannan dag beroende på vad man orkar och som går att få till.

Brukar du testa med dessa? ungefär vilken dag/hur långt innan brukar du få blinkande smiley? Jag är ju på CD11 idag och hade verkligen hoppats på blinkande smiley. Sätter igång hjärnspöken och oro över att äl inte ska komma.. på ett sätt känns de bra att testa för att veta om man verkligen har äl och mer exakt när, men på ett annat sätt så är kan allt bli så psykiskt påfrestande. Man jämför sig med andra och när de inte går lika fort så tänker man att något är fel.
    Usch va negativt de lät nu, behövde bara skriva av mig lite =)
  • SML89
    Nótt skrev 2020-11-25 09:09:45 följande:
    Jag fick min fasta gubbe på CD 24... Var rätt nojig fram till dess!!
    Nu är jag orolig för att mensen ska komma innan CD 35, för isf har jag en väldigt kort lutealfas =/ Men samtidigt får ja en väldigt lång cykel! Men hellre det.

Vi får se! Tror inte jag lyckades pricka rätt med sexet, men även det återstår att se =)
    Kan förstå dig. När jag blev gravid med sonen 2018 så låg jag på 38-43 dagar. Fick positivt på dag 30 ibland typ, då visste jag ju inte om ja ens skulle lyckas. Den månaden jag blev gravid hade jag positivt på CD19.

Nu har jag dock varit mer regelbunden och haft en cykel på 26-29 dagar. Min lutealfas har väl varit omkring 11 dagar för det mesta. Tror mellan 10-16 är "normalt".
  • SML89
    Elin1991 skrev 2020-11-25 22:34:05 följande:
    Precis. Vad händer om man börjar för sent?

Jag kör nog igång på fredag elr lördag & hoppas på det bästa :)

Jippi så bra! Hoppas det tar sig :):)
    Jag började någon dag senaste än rekommenderat och har haft negativt 3 dagar (rund ring). Men det är nog olika från person till person hur tidigt det ger utslag. Men om man testar senare än rek så kan man (om man kan, vill, orkar osv) ha sex typ varannan dag när man inte testar för att backa upp lite. Då kan man ändå känna sig lite säker. Vi försöker på det nu även med negativa äl test =)
  • SML89
    MSL08 skrev 2020-11-25 23:50:21 följande:
    Jag ringde till CB kundtjänst och fick svaret att den fasta smiley endast visar stegring och att ägglossning kommer att ske under de kommande dagarna.
    Men gött då vet vi 100 % säkert nu då =) Tack!! Hoppas få min stegring till helgen iaf.
  • SML89
    fruitloop skrev 2020-11-26 06:09:14 följande:

Ingen tvekan idag. Hoppas så innerligt att denna stannar! <3

Vad kul!! Grattis =)
  • SML89
    FruH2 skrev 2020-11-26 15:01:07 följande:

Jag har kört med dessa! Jag har en cykel på 25 dagar och fick blinkande smiley cykeldag 10 och fast smiley dag 11 och 12 samt tom cirkel dag 13. Jag fortsätter alltid ta även om fast gubbe visats mest för mitt kontrollbehov. Haha! (Vet inte om det är bra eller dåligt). Tycker du i alla fall ska fortsätta testa om det känns bäst för dig kan ju också vara att ÄL uteblir, detta ska tydligen vara vanligt.. men hoppas så inte är fallet för dig så att en glad visas snart!

Ja men i morse fick ja äntligen blinkande smiley :) lite positivt iaf så får ja hoppas på fast smiley snart! Vi har ändå haft sex nu 3 dagar trots att de inte gav utslag förrän idag, tar de säkra före de osäkra haha.
Svar på tråden BIM dec 2020