BIM dec 2020
ÄL+7 idag. Molvärk och dragningar i livmodern. Men eftersom jag får spottings 5-7 dagar innan mens varje månad (när jag inte är gravid) så kan det lika gärna vara det som är på G. Bim 3 december (16 dagar lutealfas).
Vill så himla gärna nu! Började försöka i maj och har sen dess fått två kemiska graviditeter och ett MA i vecka 9 i september :(
Förra månaden missade vi ägglossning med flera dagar (kunde inte äl-testa pga MA påverka hormoner) men nu körde vi på rejält och jag åt rosenrot fram till ÄL, och sen har jag kört progesteronkräm sedan ÄL, nån mer som testar det?
Tänkte börja testa imorgon. Har tidigare fått plus på ÄL+9 med vanliga test, och har nu förberett med ett Testa tidigt till imorgon :O Men jag är medveten om att även om jag är gravid så kan det synas mycket senare denna gång beroende på befruktning och när ägget fäst.
Men håller tummarna stenhårt!! Ville bara skriva av mig lite <3 Känner mig så ensam i detta just nu då sambon knappt vågar prata om det längre pga våra mf/ma. Så det är skönt att forum finns!
Med första barnet tog det ca 8 månader för mig att bli gravid, då var jag 27. Blev helt besatt, testade med ÄL-test och blev lika besviken varje gång grav-testen var negativa och mensen kom. Efter 7 månader gav jag upp, kastade alla stickor, blev magsjuk och då vart mensen sen och plusset dök till min stora förvåning upp! Denna gång är starten på bebisverkstan oroväckande lik. Är bara på 4e försöket men känner igen känslan från första gången, tänker inte på annat än detta. Har typ 4 appar igång och ÄL-testar igen. Analyserar allt. Det är så svårt då att stressa ner. Blir arg på mig själv för att jag inte bara kan "låta det ske" utan måste kontrollera och analysera in i minsta detalj.. Jäkla kontrollbehov!
Har för övrigt blinkande glad gubbe idag igen, 5e dagen i rad. Börjar tro att jag inte kommer ägglossa.