Inlägg från: Fullofhope |Visa alla inlägg
  • Fullofhope

BIM dec 2020

Hej. Hoppar in här. Jag är 33år och vi planerar barn nr 4. Vi har ett MA bakom oss samt en dotter i himlen (2014 gick hon bort). Två pojkar hos oss födda 2011 & 2015. Nu hoppas vi på ett litet syskon till. Jag var med i novembergruppen tidigare men de tog sig inte den gången. Vi hade egentligen inte ens hunnit försöka då, utan enbart tagit bort kopprspiralen, hade ingen koll på äl. Men nu däremot så har jag kört stenhårt på äl stickor och temp. Så nu tror ja är äl är på g vilken dag som helst. Innan har äl stickorna varit jätte-negativa haha. Men sedan igår börja de öka, nu är frågan. Enligt min NC app så ska jag ha ägglossning imorgon. Och dagens äl test är svårt att tyda tycker jag, har jag fått ett positivt äl idag? Lägger en jämförelse med gårdagens. Tack på förhand :)

• Fullofhope

Slänger in en bättre bild på dagens, tog den förra precis när de va nygjort, den andra 5min efter. Jag hr mycket äggviteflytningar och rejäl dipp i tempen idag med.

• Fullofhope

Fler som mäter basaltemp? Har ni märkt av någon inplatantationsdipp? Jag tror jag hade en sån dipp igår. Är på cd +9 idag. Kan inte låta bli att hoppas fast ja lovade mig själv att försöka släppa de tills BIM och helt enkelt se om mensen kommer. Nu analyserar ja ist minsta symptom och vill gå loss på testerna :(

• Fullofhope

Alltså, läste mitt senaste inlägg nu igen. Jag har definitivt inte hjärnan med mig som vanligt hahahha ?cd + 9? (skall såklart va äl+9) & ?implantationsdipp? hahah. Så himla vimsig!

• Fullofhope
    MSL08 skrev 2020-12-22 18:43:13 följande:

Åh jag förstår att det är svårt att låta bli! :/ Har du känt av några symptom?

Jag har tempat med vanlig temp så jag vet inte hur väl den stämmer. Måste man ha en som mäter två decimaler? Den ökade iaf strax efter beräknad äl och sjönk sedan igen, 3 dagar senare. Vet inte om det var implementationsdipp, kanske lite tidigt. Tempen har sedan visat högre än min normala och stannat där.

Är på äl+7

Jag har ont i brösten (tunga och ömma), tröttare än vanligt och lite öm ner mot livmodern. Men vet inte hur mkt som är inbillning. Vimsig är jag, vilket ja inte brukar va. Men de kanske bara är jul-stressen haha.
  • Fullofhope
    saraama skrev 2020-12-22 21:40:48 följande:

Jag fick implementeringsdipp på äl+6 i min graviditet =) den var på 0,15 grad och var en dag. Sedan steg tempen dagligen till efter bim

Ok :) min dipp nu va på äl+8 och på 0,25grad, imorse steg tempen igen till samma som innan. Men vågar inte hoppas, symptomen ja har nu skulle lika gärna kunna va pga att mensen är på g med. Dom här 2veckorna känns alltid oändligt långa
  • Fullofhope

Jag kunde inte hålla mig från att testa ändå! Testade igår med morgon urin, tyckte mig se ett streck (de brukar ju va tvär blankt annars utan en hit av ett streck ens för mig). Men tänker att ja kanske inbillade mig, så testade idag igen. Och nu inbillar jag mig inte! Är detta ett positivt test? Bilden är tagen 5min efter att ja gjorde testet. Jag vågar inte bli glad än

• Fullofhope

Bilden kom ju helt fel, så poster en ny så de är lite lättare att se. Är på äl+12 idag.

• Fullofhope
    MSL08 skrev 2020-12-26 12:37:32 följande:

Ja, det är positivt!! Grattis!!! :) :) :)

Tack :) men hur vet man att de inte är ett spökstreck? Ja vågar inte bli för glad vilket känns frustrerande. Har ett digital hemma med men tänkte vänta till BIM innan ja tar de
  • Fullofhope
    Snickesnack skrev 2020-12-26 13:13:35 följande:

Jag tycker att det ser positivt ut! Grattis! Enligt min personliga erfarenhet brukar det digitala kunna visa graviditet ungefär när man skymtar streck på sådana där. Jag hade absolut tagit ett digitalt på morgonurin vid nästa tillfälle, så behöver du inte fundera på spökstreck.

(Spökstreck ska helst inte förekomma alls, men ibland kan det skymta fram något grå-aktigt där det ska vara en plus-linje. Då är det remsan som ska detektera hormonet som lyser igenom. Ser man ett streck som på ditt, så är det i regel inte spök, även om det är ett svagt streck.)

Tack så mycket :) ok, irl ser man att strecket är rosa/röd i tonen även om de är svagt, så de är inte grått i verkligheten. De är ju ett bra tecken :) kanske vågar mig på att ta det digitala imorgon bitti då :) tack för er input. Nu vågar jag bli lite glad haha
  • Fullofhope
    Milie skrev 2020-12-26 18:21:53 följande:

Hamnar ni som plussar nu i september? De flesta måste väl hamna i augusti? Säg till om nån skapat en FB-grupp för augusti :)

Ja, jag som plussade nu hamnar på bf runt den 6 september, men jag snittas 2v innan bf (pga komplikationer vid tidigare förlossningar) så ja kommer föda i Augusti om allt går vägen.
  • Fullofhope

Jag testade idag igen, och även fast det var ett svagt plus så var de iaf starkare än igår. Så jag tog erat råd härinne och testade med digitala testet med och det var positivt ! Så nu vågar jag vara överlycklig! Tack snälla för ni hjälpte/stötta mig igår när ja va lite orolig över mitt diffusa plus :)

• Fullofhope
    MSL08 skrev 2020-12-28 10:34:00 följande:

Såhär har mina tester sett ut de senaste dagarna på "vanliga" Rfsu. På CB testa tidigt är det fortfarande supersvagt och nästan helt omöjligt att se något och CB digitalt visar "Inte gravid"...I mitt fall ser jag strecket tydligare på kvällen och på morgonen är det mycket svagare.

Vad tror ni, är det positivt eller inbillar jag mig?

Är på äl+13

Hur långt efter du utförde testet, är bilden tagen? Spökstreck kan ju vara luriga, så därför är det lättare att ge en bedömning om vi vet hur långt efter du doppade stickan i urin - som du tog bilden :) håller tummarna för att det är ett plus! Ja tog ett cb digital på äl+12 som visade positivt, hade aldrig förväntat mig att de skulle visa positivt så tidigt med ett digitalt :)
Svar på tråden BIM dec 2020