• AnnaB90

BIM dec 2020

fruitloop skrev 2020-11-26 06:09:14 följande:

Ingen tvekan idag. Hoppas så innerligt att denna stannar! <3

Grattis till ditt plus! Jag följer denna tråden lite på håll :)

Måste fråga, har du testat med vanligt test som mäter 25 eller testa tidigt?
  • AnnaB90

Hej tjejer!

Jag lägger till mig i listan, är dock osäker på hur man gör så gör jag fel så får ni gärna rätta till :)

Är 30 år, försöker med andra barnet. Första barnet blev till på ett enda samlag, första försöket. Och nu har vi försökt sen i början på sommaren, men sedan september mer aktivt med äl-tester så är säker på att vi prickar ägglossning. Men tråkigt nog kommer inget plus för det :( Känns så snopet eftersom första knappt var planerad!

Första barnet är över 2 år nu och ett syskon är mer än välkommet.

Bim är 2-3 december och har testat med känsligt test idag på vad jag tror är äl + 8 och det va tokblankt :(

På äl + 5 fick jag under ca 10 min en brännande molande känsla mitt i tjejmagen. Hoppas på att set var ägget som fäste. Känner någon igen sig?

Håller tummarna för att ni alla plussar i december och får den finaste julklappen <3

• AnnaB90

Uppdaterad bim :)

1/12 Eliales, 38, andra barnet

1/12 sockerikaffet, 32 år, första barnet

1/12 DaraM, 36 år, andra barnet

2/12 Holy93

3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet

3/12 AnnaB90, 2a barnet

4/12 Mickis89, 31, 2a barnet

5/12 VirreP­irre06

6/12 mamma91a , 3e barnet

6/12 Nowoli

8/12 hadt, 25 år, 2a barnet

8/12 myownworstenemy

9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet

10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet

10/12 T3, 30år, första barnet

10/12 essemess, 34 år, 3e barnet

12/12 FruH2

12/12 Bessan­91

12/12 SML89

13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet

16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet

17/12 Stickling, 32 år, första barnet

19/12 Maximi­n

21/12 banjas, 28 år, första barnet

22/12 MomK

22/12 Snöflingaan, 28 år, 3e barnet[/quote]

• AnnaB90
    Millannn skrev 2020-11-26 23:04:49 följande:

Hej! Tyckte jag kände igen ditt namn här, vi var båda med i BIM nov 2017 men jag blev gravid i slutet på dec! Så min son föddes i september. Vad roligt med någon som har barn i samma ålder som också vill ha ett syskon ????

Men åh va kul! :) Vilket sammanträffande! Min pojk föddes i augusti :)

Hur länge har ni försökt med syskon till er förstfödda?
  • AnnaB90
    My19 skrev 2020-11-27 07:00:42 följande:

ÄL+4 fick jag molande värk och illamående. Men jag är inte säker på om jag hade ägglossning eller inte så efter googlandet på symtom så kan ju mitt molande lika bra vara en sen ägglossning .. om ja hade ägglossning så är det bim 5/12 för mig.

håller tummarna för dig!

Spännande att höra att du har liknande erfarenhet :) Jag hoppas att det innebär något positivt för oss båda!

Tyvärr var även morgonens känsliga test på ca äl + 9 blankt och de få symtomen jag hade för några dagar sedan är helt bortblåsta så jag tror inte det blev något denna månaden heller.

Med sonen plussade jag väldigt tydligt på äl+10 och hade sedan några dagar tillbaka ruskigt ont i brösten och växtvärk i livmodern. Visste att jag va gravid utan att testa för det va så självklart. Så är rätt säker på att det inte blev ett till augustibarn för mig :/
  • AnnaB90
    My19 skrev 2020-11-27 11:24:18 följande:

Okej, min molvärk är nästan helt över här så vi får se! Jag har varit gravid 3 ggr och den sista gången kändes helt annorlunda än de två första, även fast jag var gravid bara 6 veckor då. Så det kanske bara är annorlunda för dig den här gången.

Okej, men då höll den i sig ett tag ändå? Min molvärk kom bara under 10 min men var så pass skarp och brännande att det gjorde att jag hajade till. Tänkte faktiskt direkt att nu fäste ägget, kände mig rätt övertygad faktiskt eftersom det inte hänt föregående månader. Men jag verkar ha haft fel :) Tack för peppen, jag hoppas att det stämmer på mig också!
  • AnnaB90
    Holy93 skrev 2020-11-27 15:47:16 följande:

Jag plussade precis! Jag är lite skakig och kan inte riktigt tro att det är sant haha

Så roligt, stort grattis!

Vilken dag efter äl är du på, vilket test använde du och vad har du för symtom? :D
  • AnnaB90
    Millannn skrev 2020-11-27 08:30:37 följande:

Detta är första försöket! Sonen blev till på första försöket ????

Håller tummarna för att det ska ta sig direkt nu för er :)

Det var samma för oss, första barnet gick på första försöket men nu har vi försökt flera månader och det händer ingenting!
  • AnnaB90
    Holy93 skrev 2020-11-27 16:54:36 följande:

Jag tog inga ägglossningstest den här månaden för det stressade mig så mycket förra månaden, var på Cd26 idag innan jag tog clearblue testa tidigt! Ska nog ta ett digitalt hur många veckor i helgen :D Inga direkta symptom, supertrött och ilningar i brösten (ej ömmande) och finnar. Fick flera sura uppstötningar idag så tänkte att jag tar ett test, trodde verkligen inte att jag var gravid! Och har vart så grinig i några dagar, precis som pms haha

Det gick ju alldeles fint utan tester uppenbarligen :) Skönt att du kunde slappna av!

Haha ja, många symtom kan ju vara precis som vid en vanlig menscykel så det är svårt att veta ibland :)

Vilket test plussade med? Starkt eller svagt plus?
  • AnnaB90

Och jag fick mens igår, på bim. Men jag visste redan långt innan att det inte blev något denna månaden heller. Hoppas på att ändå hinna plussa i slutet på december i nästa cykel. Hoppas kan man ju iaf :(

• AnnaB90

Skulle ni säga att detta ägglosdningstest är positivt? Kontrollstrecket ser lite konstigt ut men teststrecket är väl starkt?
  • AnnaB90
    Värphönan skrev 2020-12-17 11:13:05 följande:

Absolut! :) Mer positivt än så kan det inte bli.

Tack för svaret! Hoppas så innerligt på att få ett plus till nyår.
Svar på tråden BIM dec 2020