Efter spolning
Är det någon annan som fått konstig mens/menscykel efter spolning/kontraströntgen av äggledare? Den 6/10 var jag och gjorde spolning/röntgen som ett led i en fertilitetsutredning. Allt såg bra ut. Livmodern var tom, äggledarna fria och ägglossning på gång! Bim var runt den 27:e-28:e men hejsan hoppsan mensen kom redan den 23:e, helt utan förvarning mitt i fredagsmyset. Kan inte minnas att jag någonsin haft så kort cykel (26 dagar, normalt 31-32) och min mens kommer aldrig på kvällen i vanliga fall. Hade inga tydliga tecken på att den var på gång mer än att jag hade varit väldigt öm i brösten enda sedan ägglossningen. Mensvärken kom från ingenstans.
Jag blödde kraftigt i två dagar och fick ta tabletter under dessa dagar mot värken. Blödningen var vattning och riklig. Inga klumpar. På måndagen avstannade den nästan helt, bara lite mörkt tjockt blod på botten av menskoppen när jag tömde den efter jobbet. Hade bara som väldigt sparsamma bruna flytningar fram till och med torsdagen då blödningarna upphörde.
Brösten fortsatte ömma och vara hårda och svullna under hela menstruationen vilket aldrig hänt förut. Dom brukar bli ?normala? dagen innan mensen kommer igång. I vanliga fall brukar jag känna mig sjuk dagarna innan mens och sen runt dag 2 i cykeln vänder det och jag blir pigg och energisk igen. Nu är det typ tvärtom. Mådde bra när blödningen startade men sen har jag bara mått sämre. Trött. Illamående. Deprimerad. Ingen matlust. Känner inte riktigt igen mig själv.
Enligt min app ska jag ha ägglossning imorgon men får inga utslag på stickor. Har spolningen fuckat upp min kropp helt? Vad är det som händer? Min cykel och mitt mående i relation till min cykel är normalt sett väldigt regelbundet. Jag har inga ägglossningssymptom alls. Brukar tydligt känna när det är dags.
Någon som kan relatera?