• Anonym (E)

Sambon tycker att min son ska vara hos pappan när han är sjuk

Din sambo har på extrem ångest, antagligen tvång och väntar på att få att komma till en kurator. Han mår inte bra. Är det verkligen viktigt vad vi tycker om att sonen kanske skulle kunna åka till sin pappa? Hade pappan kunnat ta emot så hade jag skickat sonen dit ja, inte en långsiktig lösning men tills sambon fått hjälp och börjat jobba med sina problem.

• Anonym (E)
    Anonym (Jag) skrev 2020-11-05 20:01:04 följande:
    Du förstår mig rätt. Han jobbar dessutom, håll i dig nu, som lärare, i mellanstadiet... När jag undrar hur det går ihop säger han att jamen de barnen är inte där när de har symptom, när jag kontrar med att symptomfria barn också kan smitta får jag inte något svar.
    Jag har gjort samma "tankevurpa" under ångest/tvång (men om annat). Man måste ibland förneka saker för att faktiskt hålla ut och lyckas med viktiga saker som jobb. Sen efteråt är hela världen en smittohärd och ångesten är inte helt borta för att man trycker bort några delar som kan öka.
  • Anonym (E)

Går pappan att prata med så kan du iaf fråga. Din sambos mående har spårat ur och även om man inte ska tolerera vad som helst... Det är inte pga elakhet.

• Anonym (E)
    Anonym (Jag) skrev 2020-11-05 21:09:23 följande:
    Fast det är inte så att han går omkring och är psykotisk, mer att han undviker sonen hemma. Han säger inte det här inför sonen heller.
    Man kan inte alltid se ångestmängden. Dina exempel på vad han gör säger mycket.
Svar på tråden Sambon tycker att min son ska vara hos pappan när han är sjuk