Anonym (Anna) skrev 2020-11-06 12:04:03 följande:
Precis! Och TS kommer med sitt "nej, men jag tar corona på allvar" bara för att i nästa andetag skratta om när sambon ville tvinga på henne handsprit efter att de varit på BVC och "håll i er nu" när hon berättar att han är hör och häpna, en lärare!
Riktigt pinsamt.
Skratta? Vilka fantasier ni har. Jag tar Corona på allvar. Innan jag blev föräldraledig jobbade jag enbart hemifrån och åkte aldrig kollektivtrafik. Jag träffar inga vänner eller är i köpcentrum eller på stan eller går på krogen. Jag tvättar händerna noga och håller avstånd de få gånger jag råkar på utomstående. Jag har inte varit i en matbutik eller annan affär sen i april. Vi beställer precis allt på nätet.
Men jag vill inte bli påtvingad min sambos paranoia som att till exempel sprita händerna i samma sekund som jag träder in i BVC's väntrum utan att ha tagit i något, eller hålla andan i trapphuset. Jag vill heller inte skicka iväg mitt barn när det blir snuvigt. Som jag ser det är vi en familj med allt vad det innebär och min son är inte någon slags gäst som man portar vid förkylning. Vi kan hålla avståndet så gott det går, äta på olika tider etcetera, men skicka iväg honom gör jag inte.