Inlägg från: Anonym (Corona) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Corona)

Sambon tycker att min son ska vara hos pappan när han är sjuk

Anonym (ppp) skrev 2020-11-05 18:30:52 följande:

Diabetes är en riskgrupp. Men att ungen är lite snuvig kan inte betyda att han inte kan vara hos er. Det är väl om han får riktiga coronasymptom som feber, andningsproblem och halsont man kan börja oroa sig. 

Är han extremt orolig får han väl separera sig från er och bo i eget rum, inte äta i köket samtidigt osv 

Nu ska man ju inte stirra sig blind på symptom då man kan ha Covid utan minsta lilla symtom också. Att ha feber, halsont etc betyder inte att du har Covid, likaväl som du kan ha dessa symptom vid Covid också.

Nästäppa kan absolut bero på Covid, precis som det även kan vara just nästäppa.

Men håller med dig i övrigt.

Jag anser inte att ditt barn ska vara hos sin pappa TS. Barnet kan mycket väl stanna hos er. Är din sambo så rädd så ska han inte ens vistats ute i samhället, då det räcker att gå in på en kiosk för att bli smittad.
  • Anonym (Corona)
    Anonym (Jag) skrev 2020-11-05 18:44:03 följande:

Det kan han inte, vara ute i samhället alltså. Han törs inte ens gå förbi folk utomhus, då håller han andan. Är han tvungen att till exempel följa med till BVC för vårt yngsta gemensamma barn får han panik i väntrummet och går ut och väntar utanför och försöker tvinga på mig handsprit i samma sekund som jag sätter foten utanför entrén.

Jobbar gör han förvisso 2 dagar I veckan...

Vad jobbigt för honom att ha en sådan oro. Visst ska man ta det försiktigt och tänka till...

Men kopplar han bara att man måste ha sjukdomssymptom för att ha covid? Jag menar, erat gemensamma barn kan ju exempelvis ha haft covid utan symptom. Du med för den delen, likt din son och din sambo också.

Min pappa är i riskgrupp. Överviktig, astmatiker, diabetes och högt blodtryck och han fick inte ett ända symptom och han mådde inte dåligt.

Jag å andra sida , frisk 32åring låg i 2 veckor och hade influensa symptom då jag hade covid.
  • Anonym (Corona)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-11-05 22:21:41 följande:

Diabetiker räknas inte till riskgrupp enligt Fk, trots att man vet att sådana personer har en större risk. Så nej, han får inte vara hemma med ersättning.

Vem säger att TS sambo skulle klara sig bättre än barnets pappa i fråga?

Bara för att man tillhör en riskgrupp så betyder inte det att en frisk människa som inte tillhör en riskgrupp kan bli extremt dålig den med.

Och nu vet vi ju inte ens ifall barnet i fråga har Covid eller inte.

Min pappa hör till riskgrupp. Överviktig, diabetiker, högt blodtryck och astmatiker.

Han hade covid och klarade sig oerhört bra, han märkte inte ens av det.

Jag, kvinna 32 år och frisk fick som influensa symptom i 2 veckor och tappade smak och lukt i 10 veckor. Detta var i våras och smaksinnena är inte till ska till 100% än.

Covid kan drabba alla, på olika sätt och alla människor är i risk! Sen är vissa kanske i större risk, men det utesluter inte att andra människor kan drabbas illa dom med
  • Anonym (Corona)
    Anonym (Anna) skrev 2020-11-06 12:04:03 följande:

Precis! Och TS kommer med sitt "nej, men jag tar corona på allvar" bara för att i nästa andetag skratta om när sambon ville tvinga på henne handsprit efter att de varit på BVC och "håll i er nu" när hon berättar att han är hör och häpna, en lärare! 

Riktigt pinsamt. 

Om pappan skulle bli sjuk då? Hur ställer man sig till det då?

Man behöver inte vara i riskgrupp för att bli redigt sjuk utav covid. Du och Svar på tal hävdar att TS inte tar Corona på allvar.

Jag anser att hon gör det genom att ha pojken hemma istället för att släppa iväg honom till pappan som inte har blivit exponerad av pojkens symptom än, det har däremot TS sambo som har vistats under samma tak som sin familj.

Skulle man skicka barnet till pappan, ja då för man ju eventuellt smittan vidare dit också och hur smart är det då?

Och vem säger att pojkens pappa inte skulle bli allvarligt sjuk om nu pojken bär på

Covid?
Svar på tråden Sambon tycker att min son ska vara hos pappan när han är sjuk