Frun vill inte ha sex
Hej!
Jag håller inte med ovanstående om att det är terapi som behövs. Terapi behövs enligt mig för att reparera ett förhållande med mycket bråk och missnöje. Du beskriver att ni har en bra relation, vad roligt för er!
Jag och min man har varit ihop i 12 år och min sexlust har aldrig berott på hur mycket han gör för mig eller hur mycket han anstränger sig... såklart behövs en bra relation byggd på sympati och respekt (eller?) för att sexlusten ska finnas där. Men för min del, och säker många andra också är det enbart hormonstyrt huruvida jag vill ha sex eller inte. När jag inte åt p-piller ville jag inte ens titta åt min man på ?det viset? förutom 1,5 vecka mellan mens och ägglossning... det hade INGENTING med honom att göra. Förutom att jag attraherades av honom, men den typen av atttaktion kände jag inte resten av månaden.
Nu äter jag p-piller på grund av att jag inte fixar den andra delen av månaden (hemsk PMS), och nu känner jag ingen sexlust alls, förutom på fredagar. Fredags-vinet hjälper kroppen att slappna av.
Så släpp att det beror på vad du gör och inte gör enligt mig. Sexlust är så mycket mer basalt (men ändå komplicerat) än så. HORMONER HORMONER HORMONER! Min man älskar när jag tar ett glas vin, och jag med :)