Jag saknar min mamma så mycket, hur ska jag klara den här julen :(
Min mamma gick bort strax innan sommaren. Hon var min bästa vän på alla sätt, i 45 år har vi levt nära varandra, hon var min stöttepelare hela livet och hon hade en så stor plats i mitt och min sons liv.
Snart kommer julen och jag får bara ångest. Såg en reklambild för bingolottos uppesittarkväll och att man nu kan köpa lotter. Bröt ihop, för det var en sån sak som vi skulle ha kunnat gjort. Jag saknar de vardagliga sakerna, som att vi tog en kaffe på ikea och satt på balkongen när solen började titta fram på våren.
Jag är vuxen, 45 år gammal och har ett jobb och en son som är mitt allt. Han har precis flyttat hemifrån, och vill mest vara med vänner såklart. Jag känner sån tomhet och jag vet inte hur jag ska klara det här?
Ingen förstår heller känner jag, de flesta tror nog att man inte blir deprimerad av att ens mamma dör när man är så vuxen själv? Men jag känner att halva mitt liv har tagits ifrån mig, jag har ju ingen annan som är lika nära i min och min sons liv som hon var. Jag försöker träffa vänner och vara social på jobbet, men det hjälper inte alls, jag känner nästan bara mer sorg för jag bara saknar henne mer sen när jag blir ensam igen kommer hem. Ingen frågar heller hur man mår, eller hur det känns. Det är också ett bevis på att man inte har folk som förstår hur ont det fortfarande gör.
Jag känner mig ensammast i världen i min sorg. Även fast andra sörjer min mamma så känner jag mig så övergiven på något vis.
Hur ska jag klara mig ur det här? Tänk om jag blir deprimerad? Jag känner redan nu att jag typ är det. All energi är som bortblåst och jag har gått upp massor i vikt och känner mig ofräsch och ohälsosam,orkar knappt träna t.ex.
Är det någon som har förlorat sin mamma här i vuxen ålder och som inte efter 6 månader kommit över det alls? Vissa dagar känns liksom värre än i början :(