Inlägg från: Catnap |Visa alla inlägg
  • Catnap

Bf datum på ul.

ÄL kan ju diffat nån dag, sen kan det ha tagit tid tills den fäst i livmodern. Så det är inte konstigt att det diffar en vecka.

Förlossningen går ju inte på 5 min, så även om den hinner komma igång så finns det gott om tid för kejsarsnitt.

• Catnap
    MemyselfandI skrev 2020-11-04 18:41:11 följande:

Alltså att jag ändå borde blivit gravid den helgen, fast att ägget inte fäste sig förrän så långt som en vecka senare? Har verkligen dålig koll på detta känner jag. Reagerade bara på att det verkligen inte kan stämma när jag fick mitt nya bfdatum.

Då jag måste åka till en annan stad när det är dags, och staden ligger 1 h bort, så oroar jag mig. Troligtvis helt i onödan, men ändå orolig.

Om din ÄL varit senare då? Spermier kan ju leva där inne i typ 5 dagar. ÄL test visar ju LH stegring, men de betyder inte att det alltid sker ägglossning efter det ändå. Jag blev också flyttad nästan en vecka med första barnet, de sa att det inte är nåt konstigt alls.

Om det är för första barn så verkar ju många gå över tiden ändå, beräknat från RUL. Så om de planerar in KS 7-10 dagar före bf så är ju inte risken så stor att du hinner föda innan ändå. Du kanske kan be om kontroller innan för att de att din tapp inte börjar bli mogen? I så fall kanske de kan skjuta fram snittet?
  • Catnap
    MemyselfandI skrev 2020-11-04 19:12:52 följande:

Okej, så även fast testet jag gjorde visade två hyfsat starka streck så behöver inte ägglossning skett just den dagen, utan kan ha skett några dagar senare?

Enligt ul borde jag blivit befruktad den 11 juli. Den 20 juli gjorde jag grav test som visade positivt. Går det ens att se så tidigt?

Det är mitt tredje barn, så är rädd att det ska dra igång tidigare. Men det där vet jag egentligen inte mycket om. Det är ju mest en oro jag har.

Om strecken är lika starka så ska väl ägglossning ske inom 48h om allt går som det ska. Men ett positivt ÄL-test är ju inte garanti för att ÄL sker heller, så..

Ja, ibland kan man ju plussa supertidigt. Beror ju på mängden hormon du har.. Jag har plussat en vecka efter befruktning.

Sen, även om du har ett bf datum baserat på befruktning så är det ju fortfarande +/- 2 veckor på det datumet. Jag tror inte att du behöver vara rädd, men kan du inte be om en plan på mvc bara? Extra kontroller eller, om de nu erbjuder det,snitt ett par dagar tidigare?
Svar på tråden Bf datum på ul.