Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Trång hals

Det låter varken som psykiskt eller cancer, möjligen vanlig förkylning med halsont som inte riktigt bryter ut. Om du verkligen har spänningar i halsen så borde de gå över på ett kort tag. Låter allvarligt om du håller på att kvävas, du borde försöka få en läkartid.

• Mortiscia80
    Anonymsnubbe34 skrev 2020-11-04 07:01:05 följande:

Lider av stark hypokondri dagligen ångest, så jag undrar mer om det är åt psykiska hållet. Menmen har ingen aning

Ok! Man kan säga att hypokondrin skapar mer oro, men halskänslorna är nog inte helt inbillning.
    Anonymsnubbe34 skrev 2020-11-04 07:04:54 följande:

och håller inte på kvävas, det är känslan bara. Men känns så lever än så antar att det inte är så fallet ligger till :D

Precis, bra att du kan ha den tanken, håll fast vid den.

Har du fått någon terapi mot din hypokondri? Jag skulle annars föreslå att du kontaktar din vc och ber om kbt-behandling, det är en bra terapi mot hypokondri. Tills vidare föreslår jag att när du har denna oro, ta några djupa andetag medan du tänker på ingenting, inget utom andningen, räkna till fem medan du andas in och ut. Sedan ser du till att aktivera dig med något så du tänker på annat.
Svar på tråden Trång hals